arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

داماد پادشاه اسپانیا کلاهبردار معرفی شد + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نوشته روزنامه اسپانیایی ˈال پاییسˈ، اداره مالیات ایالت کاتالونیا در گزارشی به قاضی ˈخوسه کاستروˈ اعلام کرد که ˈاوردانگارینˈ داماد پادشاه اسپانیا از شرکت های خصوصی بدون ارائه خدماتی به آنها ، پول می گرفته و برای این کار از شرکت ˈآیزونˈ به عنوان یک ˈشرکت واسطه ˈاستفاده می کرده است.

شرکت آیزون شرکتی خانوادگی است که اوردانگارین و شاهزاده ˈکریستیناˈ دختر پادشاه اسپانیا به طور مساوی نیمی از آن را مالک هستند.

در گزارش اداره مالیات آمده است که اوردانگارین این کار را با هدف فرار از پرداخت تدریجی مالیات بر درآمد شخصی انجام داده است .

اداره مالیات کاتالونیادر آخرین گزارش خود اعلام کرد که اوردانگارین در سال های 2007 و 2008 میلادی، مرتکب دو فقره کلاهبرداری مالیاتی شد که تنها خودش ˈخلاقˈ این کلاهبرداری است و شاهدخت کریستینا ، هیچ سهمی در این کلاهبرداری نداشته است .

به گزارش اداره مالیات ، اوردانگارین در سال 2007 میلادی مبلغ 182 هزار یورو و در سال 2008 میلادی مبلغ 155 هزار و 138 یورو کلاهبرداری کرد .

اتهامات کلاهبرداری اوردانگارین و شریک جرم بودن کریستینا در فعالیت های همسرش باعث کاهش محبوبیت پادشاه و خاندان سلطنتی در طول ماه های گذشته شده است.

دو نویسنده اسپانیایی در این زمینه با انتشار کتابی با نام ˈکریستینا شاهدختی که سلطنت را به سوی پرتگاه بردˈ، فاش کردند که چند ماه قبل جلسه ای محرمانه در کاخ سلطنتی ˈزارزوئلاˈ باحضور پادشاه ˈخوان کارلوسˈ ، ˈماریانو راخویˈ نخست وزیر ، ˈآلبرتو روئیز گایاردونˈ وزیر دادگستری و ˈادواردو تورس دولسه ˈ داستان کل کشور برگزار شد .

به گفته این دو ، هدف از این جلسه ، بررسی راه های جلوگیری از این بود که قاضی پرونده ، شاهدخت را متهم به کلاهبرداری کند زیرا خانواده سلطنتی و دولت قبول کرده ا ند که اوردانگارین از سوی دادگاه محکوم خواهد شد اما برای جلوگیری از خدشه دار شدن آبروی خاندان سلطنتی ، باید به هرنحو ممکن از متهم شدن شاهدخت جلوگیری شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان