arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳

آیت‌الله علوی گرگانی: عبور از اعتدال جامعه را تهدید می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: بعضی از رفتارها در جامعه دینی از حد اعتدال بالاتر رفته و خطر این مساله جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا منطقه قم به نقل از حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار جمعی از نیروهای هوا فضای سپاه با بیان این که «اسلام دین اعتدال است»، گفت: متاسفانه بعضی از رفتارها در جامعه دینی به مرحله افراط رسیده است که با آموزه‌های اسلامی مطابقت ندارد؛ لذا این خطر جامعه را تهدید می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «عالمان دین، دانشمندان و انسان‌های دارای کمال اعتدال را رعایت می کنند»، اظهار کرد: خداوند هیچ وقت دین را بدون حافظ و مفسر رها نکرده و عالمان در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) مفسر و حافظ دین هستند و این وظیفه باید در بین اهل علم حفظ شود.

وی با تاکید بر این‌که «مردم باید شاخصه‌های زندگی سعادتمند را از عالمان دینی بیاموزند»، تصریح کرد: وجود عالمان برای مردم نور وبرکت است و باید به این جایگاه ارج نهاده شود.

علوی گرگانی یاد آور شد: اسلام تاکید زیادی بر حفظ جایگاه علم و عالم در جامعه دارد و هرگونه بی حرمتی به آن‌ها را نهی کرده است.

وی با اشاره به این‌که «اسلام قوانین جامعی برای زندگی بشر دارد»، افزود: اگر این دستورات به درستی در زندگی به کار گرفته شوند، جامعه هیچ وقت به انحراف و گمراهی کشیده نخواهد شد.

وی افزود: اسلام دین رافت و رحمت است و هیچ مکتبی همانند اسلام پویایی و زیبایی در برخورد با مردم ندارد.
برچسب ها: اعتدال ، قم ، علوی گرگانی
نظرات بینندگان