arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

عضو بنیاد باران:در سال‌های قبل چهره جهانی ایران بسیار مخدوش شده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یک عضو بنیاد باران با بیان اینکه کشور ما با چین، روسیه، از نظر سیاسی و اقتصادی وابستگی‌های زیادی دارد، اظهار کرد: افزایش سطح تعاملات ایران با دو کشور ایران و روسیه می‌تواند منجر به این شود که این دو کشور به تعهدات بین‌المللی خود در قبال ایران پایبند باشند.

جلال جلالی‌زاده با اشاره به سفر رییس جمهور به چین و حضور در اجلاس سیکا اظهار کرد: سفرهای خارجی دولت و ملاقات رییس جمهور و وزرا با همتایان خود می‌تواند موجب گشایش فضای سیاسی کشور در سطح بین‌الملل و همچنین تحکیم رابطه ایران با سایر کشورها باشد.

وی در ادامه افزود: در سال‌های قبل چهره ایران بسیار مخدوش شده بود و اکنون سفرهای خارجی مقامات دولتی می‌تواند این چهره را باسازی کند. به نظر من با توجه به جایگاه سیاسی، از نظر سیاسی، امنیتی و فکری، وی می‌تواند موجب کنار گذاشته شدن موانع مذاکرات و روابط خارجی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: گسترش روابط خارجی کشورمان موجب بازسازی اعتماد نظام‌بین‌الملل و کشورمان شود و همچنین موجب تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی با سایر کشورها خواهد شد که در نهایت این سفرها به نفع مردم کشورمان خواهد بود.

جلالی‌زاده با اشاره به وعده‌های رییس جمهور در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در زمینه سیاست خارجی گفت: رییس جمهور هنوز نتوانسته است وعده‌های خود را در زمینه سیاست خارجی به خوبی محقق کند زیرا عده‌ای در داخل کشور با تقویت روابط خارجی و همچنین شکسته شدن طلسم تحریم‌ها مخالف هستند و از این بابت سودی نمی‌برند بنابراین در کار دولت کارشکنی می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه گروه‌های فشار در داخل کشور تلاش می‌کنند تا دولت را ناکارآمد جلوه دهند، گفت: رییس جمهور باید بتواند که با برقراری تعاملات سازنده با دنیا، بر مشکلات کشور غلبه کند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان