arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۲۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

شهادت 20 زائر در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش پایگاه خبری المسله، مناطق مختلف بغداد عصر روز گذشته شاهد انفجارهای مختلفی بود. بر اثر این انفجارها دستکم 21 نفر کشته و 64 تن زخمی شدند.

این انفجارها به وسیله 3 دستگاه خودروی بمبگذاری شده رخ داد. در یکی از انفجارها یک دستگاه خودرو در میدان "اللقاء" در منطقه المنصور در غرب بغداد منفجر شد که کشته شدن 6 نفر و زخمی شدن 34 نفر را در پی داشت.

در منطقه "الشعب" و "کراج النهضه" نیز دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده منفجر شدند که زائران امام موسی کاظم (ع) را هدف قرار داده بود. این انفجارها منجر به شهادت 20 زائر و زخمی شدن حدود 30 نفر شد.

نیروهای امنیتی عراق همچنین در منطقه "العطیفیه" در شمال بغداد دو انتحاری را بازداشت کردند که قصد داشتند خود را در میان زائران امام موسی کاظم (ع) منفجر کنند.

یک منبع امنیتی عراق در این رابطه اعلام کرد: تمامی خودروهایی که عصر پنجشنبه در بغداد منفجر شدند و زائران را هدف قرار دادند دارای پلاک اربیل بودند.

خاطرنشان می شود در انفجارهایی که زائران امام موسی کاظم (ع) را هدف قرار داده بود هیچ زائر ایرانی آسیب ندیده است.

از سوی دیگر سومریه نیوز گزارش داد: نیروهای ارتش عراق روز گذشته طی عملیاتی در منطقه "الفلاحات" در استان الانبار 23 عضو گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند و 3 خودروی متعلق به عناصر این گروه را منهدم کردند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان