arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

علم الهدی: پیروزی بزرگ ایستادگی تیم مذاکره کننده بود، نه توافق ژنو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: برای مردم متدین و انقلابی ایستادگی تیم مذاکره کننده ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب پیروزی بزرگ بود نه توافق ژنو.

علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در جمع زائران و مجاووران حضرت رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی 2 دیدگاه در کشور وجود دارد، دیدگاه نخست از آن اقلیتی است که به دنبال آرمان شهری برای عیاشی و پول جمع کردن هستند و دیدگاه دوم از آن اکثریت متدین و انقلابی است که در مقابل زیاده خواهی‌ها و زورگویی سکولارها با تمام توان ایستاده‌اند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: کسانی که معتقدند هیات نمایندگی ایران در مذاکرات 1+5 با ایستادن در برابر زیاده خواهی‌های طرف مقابل پیشرفت کرده و به پیروزی رسیده‌اند، همان اکثریت متدین و انقلابی هستند، اما گروه دیگر که معتقدند مذاکرات با شکست مواجه شده همان اقلیت خوش گذرانی هستند که بر این باورند، همه امکانات ایران باید به آمریکایی‌ها واگذار شود تا خودشان در رفاه باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم متدینی که 35 سال به پای نهال انقلاب خون فرزاندان‌شان را نثار کردند، بر این باورند که تیم مذاکره کننده ایرانی هم‌اکنون به پیروزی رسیده‌ نه در توافق ژنو.

علم الهدی با اشاره به اهداف آمریکا و اروپا در مذاکرات 1+5 عنوان کرد: غرب خواستار آن است که تحقق، توسعه، فناوری و غنی‌سازی را به صفر برساند و تاسیسات فردو را که برای صنعتی کردن کشور نقش اساسی دارد، از بین ببرد.

امام جمعه مشهد افزود: غرب می‌خواهد ماهیت، آب سنگین اراک را که بزرگترین شهر ابتکاری برای رسیدن به پیشرفت هسته‌ای است، عوض کند.

وی با بیان این‌که «اروپا و آمریکا می‌خواهند تحریم‌ها را به مذاکره گره بزنند»، اظهار کرد: در مملکت یک رویش عظیم جوان، استعداد و منابع عظیم انقلابی داریم که با تکیه بر همین توانمندی داخلی، می‌توان مدعی شد که دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی قابل براندازی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) و درخواست از اصناف مبنی بر تعطیل کردن مغازه‌ها، خطاب به استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: از استاندار خراسان رضوی تقاضا دارم یکشنبه سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، مشهد مقدس تعطیل رسمی باشد، چرا که دراین صورت شهروندان مشهدی می‌توانند به نحو مطلوب‌تری به سوگ آن بزرگوار بنشینند.

علم‌الهدی با اشاره به سالروز پیروزی خرمشهر تصریح کرد: فردا سالروز فتح خرمشهر است، خرمشهری که در سال 1361 یعنی 32 سال پیش به عنایت الهی آزاد شد.

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که «فتح خرمشهر یک پیروزی عادی در جبهه جنگ نبود»، خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر نقطه اتصال 2 حقیقت بود، زیرا از یک سو اخلاص، دلدادگی، ایثار و فداکاری مردم و از سویی دیگر عنایت پروردگار، فتح خرمشهر را به ارمغان آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هر وقت مردم با اخلاص به سوی حق روی آورند بر تمام امکانات و تسهیلات و تجهیزات دشمن غلبه خواهند کرد.

علم‌الهدی عنوان کرد: با هیچ معادله‌ای در دنیا، پیروزی ایران بر تمام امکانات و تاسیسات فراوان دشمن به ذهن خطور نمی‌کرد، چرا که این پیروزی نتیجه عنایت خداوند متعال بود.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: آزادی خرمشهر یک محور و جریان نبود، زیرا هم توطئه جریان خرمشهر و دسیسه دشمنان قابل تکرار است و هم فتح خرمشهر برای یک رزمنده قابل تحصیل است.

عضو مجلس خبرگان افزود: راهبرد پیروزی فتح خرمشهر این است که در همه بحران‌ها، اگر افراد با اخلاص و فداکاری بایستند بر اکثریت غالب خواهند شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان