arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

به اميد‌ حضور در جام‌جهاني به پرسپوليس‌آمدم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس گفت: به اين اميد به پرسپوليس آمدم که در ليست نهايي کي‌روش به جام جهاني بروم اما جالب اينجاست که زماني که در ذوب آهن بودم خيلي بيشتر به تيم ملي دعوت مي‌شدم.
 

  پيام صادقيان بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس در خصوص اتفاقاتي که براي پدر وي در زمان کودکي افتاد و تاثير آن روي زندگي وي گفت: پدرم در يک بازي يک تکل بد روي پاي وي زده شد و به خاطر همان تکل قطع نخاع شد و بازي بعدي وي بازي خداحافظي وي شد. پدرم به خاطر بي‌توجهي مسئولان آن زمان فوت کرد، تا جايي که خودم يادم هست زماني که 10 ساله بودم پدرم نزديک به 70 تا 80 درصد فلج شده بود.

صادقيان در خصوص اينکه برخي‌ها مي‌گويند چرا در تبريز بازي نمي‌کني، اظهار داشت: بايد بگويم من بچه تبريز هستم و دوست دارم در تيم‌هاي اين شهر بازي کنم اما به چه اميد؟ وقتي پدرم حسن صادقيان در آن زمان به وي محبتي نشد، فردا پيام صادقيان هم اتفاقي برايش بيفتد همان خواهد شد.

صادقيان در خصوص چگونگي ورود به دنياي حرفه‌اي فوتبال گفت: من در تبريز فوتبال بازي مي‌کردم در آن برهه براي بازي‌هاي قهرماني کشور به کرج رفتيم که در آن زمان براي اولين بار مي‌خواستند اردوهاي تيم‌هاي پايه را برگزار کنند که استارت فوتبال من از آن جا شروع شد و به تيم ملي زير 11 سال دعوت شدم و مرتب از آن به بعد به تيم ملتي دعوت مي‌شدم که به سمت فوتبال حرفه‌اي گام برداشتم و در بازي‌هاي 13 سال قهرماني کشور در کرج مقام دوم را به همراه مدرسه فوتبال ستار‌خان تبريز کسب کردم و بعد از بازي که به تبريز برگشتيم آقاي محمد ياوري مربي‌ام با مادرم تماسي داشتند و از وي خواستند و دعوت کردند که به اصفهان نقل مکان کنيم و من فوتبالم را آنجا ادامه دهم.

اين بازيکن پرسپوليس در ادامه گفت: رفتن به اصفهان براي ما شرايط سختي بود و در اصفهان کسي را نداشتيم، بخصوص اينکه مادرم به دليل مسائل مالي و اتفاقي که براي پدرم افتاده بود مرتبا از من خواهش مي‌کرد که فوتبال را کنار بگذارم. به آقاي ياوري اطمينان کردم و بعد از 5 ماه با ذوب آهن قرارداد بستيم. اين نکته را بايد بگويم که ذوب آهن خانه من است. من بزرگ شده و مديون اين تيم هستم به خصوص آقاي آذري که بسيار از من حمايت کرد و اگر سوءتفاهم براي هواداران پرسپوليس پيش نيايد بالاخره زماني من در ذوب آهن بودم و مديون اين تيم هستم.

صادقيان در پاسخ به اينکه آيا قبول داري که پيش از آمدن به پرسپوليس اينقدر عصبي نبودي؟، اظهار داشت: زماني که به پرسپوليس آمدم خيلي فکر کردم و با اميد و آرزو به تيم آمدم. 99 درصد افرادي که با آنها مشورت مي‌کردم، مي‌گفتند که به پرسپوليس نرو. در نيم‌فصل اول شرايطم در پرسپوليس خيلي عادي بود و داشتم بازي‌ام را مي‌کردم. مشکلات از آنجايي به وجود آمد که به ما قول‌هاي الکي دادند و حرف‌هاي دروغ گفتند. علي‌آقاي دايي هم در جريان همه چيز هست. به اين اميد به پرسپوليس آمدم که در ليست نهايي کي‌روش به جام جهاني بروم اما جالب اينجاست که زماني که در ذوب آهن بودم خيلي بيشتر به تيم ملي دعوت مي‌شدم تا در پرسپوليس. من به پرسپوليس آمدم که مردم فوتبالم را ببينند و فکر مي‌کنم سال گشته نشان داده‌ام که خوب بوده‌ام يا بد.

صادقيان در خصوص رابطه با محمود ياوري نيز گفت: آقاي ياوري بزرگ فوتبال اين کشور است. من کوچک‌تر از آن هستم که درباره ايشان صحبت کنم. بعد از چند سال که در ذوب آهن بودم ايشان به من گفتند که دلم با تيم نيست، خب من هم سنم کم است و با ناراحتي بگومگوهايي بين من و ايشان پيش آمد. اتفاقا قبل از ياوري فرهاد کاظمي مربي ذوب آهن بود که زماني که به ايشان گفتم به اين دلايل مي‌خواهم به پرسپوليس بروم ايشان خيلي کمکم کرد و استقبال هم کرد و به همين دليل هم بود که گفته بودم اگر کاظمي در ذوب آهن مي‌ماند من هم مي‌ماندم.

وي در خصوص صحبت با رويانيان براي پيوستن به پرسپوليس گفت: من زماني با رويانيان صحبت کردم که پلي‌آف به پايان رسيده بود و تکليف تيم ذوب‌آهن مشخص بود.

اين بازيکن پرسپوليس همچنين در خصوص علي دايي نيز گفت: علي دايي يک شخصيت باور‌نکردني دارد. من قبلا فقط شنيده بودم اما الان افتخار مي‌کنم که سال گذشته شاگردش بودم و به احتمال زياد باز هم خواهم بود.

صادقيان در مورد تغيير سبک زندگي‌اش زماني که از اصفهان به تهران نقل مکان کرد، گفت: اصلا اينگونه نيست من در اصفهان هم پول خوبي مي‌گرفتم. به نظرم در آن برهه از زمان ديدند که يک بازيکن 21 ساله و جوان در پرسپوليس دارد فوتبال خوبي بازي مي‌کند و مطمئنم بدخواهان مي‌خواستند من را به هر نحوي زمين بزنند مثلا در مورد داستان قليان، دايي با منصوريان تماس گرفت و گفت که پيام صادقيان و محسن مسلمان را بفرستيد سر تمرينات پرسپوليس که ما شب قبل از اتمام اردو به اصفهان آمديم و اين در حالي است که اتفاقي که در خصوص قليان افتاد در شب آخر بود و ما از يک شب قبل آن اصلا در کيش نبوديم. من حتي مصاحبه‌ هم کردم اما متاسفانه کار از کار گذشته بود. سوالم اينجاست که چرا کسي هيچ کاري نکرد و واکنشي نشان نداد. به نظرم دليل آن اين بود که مي‌خواستند جايگاه پرسپوليس و من را تضعيف کنند.
نظرات بینندگان