arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

عارف: اصلاحات نیازمند سازماندهی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: گروه های اصلاح طلب باید به شکل سازمان یافته و با انسجام برنامه‌های خود را جلو ببرند.

محمد رضا عارف در همایش اصلاح طلبان در آذربایجان شرقی اظهار کرد: تقویت و انسجام جریان اصلاح طلبی وظیفه ما است و پیروزی 24 خرداد 92 باید مقدمه ورود تفکر اصلاح طلبی در همه امور کشور باشد.

وی ادامه داد: وفاداری به آرمان های انقلاب، وفاداری به قانون اساسی، اجرای همه اصول قانون اساسی و توجه به عقلانیت مهمترین ویژگی گفتمان اصلاح طلبی است.

عارف خاطر نشان کرد: تفکر اصلاح طلبی تفکر اصلی انقلاب است و ریشه در 15 خرداد دارد و ما باید دست از تعصب های فردی برداریم و خرد جمعی را در عملکرد هایمان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به وجود فضای امید در جامعه گفت: نتیجه انتخابات 24 خرداد موجب بروز و ظهور امید و اعتماد مردم به آینده کشور شده است.

وی افزود: اگر مردم نباشند ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم بود، ولی ملت ایران حساب نظام را از مسئولان و افراد جدا می‌کنند.

وی گفت: اصلاحات همیشه ماندگار است، اصلاحات نمی‌تواند در صحنه فعالیت های سیاسی خود را کنار بکشد، ممکن است رویکرد حضور اصلاحات تغییر کند، اما باید حضور داشته باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: ما اصلاحات را در چهار چوب نظام می دانیم ، اصلاحات در چهار چوب نظام تعریف شده است و باید بدانیم که اصلاح امور جامعه با صبر و تدبیر میسر است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از دولت در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی اظهار کرد: نمی گویم نباید دولت را نقد کنیم، اما نقد باید مشفقانه و برای اصلاح امور باشد.

عارف افزود: نمی خواهم بگویم همه تصمیمات اجرایی صحیح است، اما باید بپذیریم که این دولت در چه شرایطی روی کار آمده است ،قبل از این دولت با رشد اقتصادی منفی روبرو بودیم و شاخص ها در بخش های مختلف نگران کننده بود.

وی یادآور شد: اگر روند امور رو به اصلاحات باشد باید دولت حمایت شود، ما در پروژه نخست پیروز شدیم و به زعم رقبای ما پیروزی تصادفی بود ولی ما باور داریم این پیروزی بحق بوده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان خواستار کمک به ادامه روند آرامش در کشور شد و گفت: نباید فعالیت های سیاسی ما در سال 93 به سمت التهاب برود تا بتوانیم مسیر آینده را با امید حاکم رو به جلو برویم و در این مسیر باید به دولت اعتماد کنیم.

وی با انتقاد از تقسیم بندی های دولت به اصلاح طلبی یا نه گفت: این تقسیم بندی ها را باید کنار بگذاریم و با عقلانیت رو به جلو برویم.

وی خواستار حمایت از دیپلماسی دولت شد و افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای مورد حمایت است و باید از حقوق به حق مردم دفاع کند؛ وظیفه ما حمایت و همکاری با دولت است و همانطور که در گذشته مدعی نبودیم، به نام اصلاحات سهم خواهی هم نمی کنیم.

عارف ادامه داد: در حال حاضر تضعیف دولت، تضعیف یک جریان نیست، بلکه تضعیف کشور و آینده کشور است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران کماکان بر ارزش ها پافشاری می کند و دستاورد های ارزشمندی را در طول سال ها به دست آورده است و رمز اصلی پیروزی انقلاب حضور مردم و پایداری مردم و وحدت کلمه داشتن است.

عارف خواستار توجه به تجربیات هشت سال دفاع مقدس، دوره سازندگی، دوره اصلاحات و 24 خرداد 92 شد و گفت: برای سامان امور کشور راهی جز مشارکت و حضور فعال مردم و همه جریانات سیاسی نداریم.

وی گفت: یکی از دستاوردهای مهم انتخابات سال گذشته این بود که فعالان سیاسی تحت هر شرایطی باید در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: تفکر اصلاحات یعنی تفکر حضور، تفکر پذیرفتن مسئولیت چرا که در این تفکر نمی توان نا امید بود و کنار کشید.

عارف خاطر نشان کرد: باید در همه صحنه ها حضور داشت و در این تفکر قهر و عدم مشارکت جایی ندارد، حتی اگر در صحنه ای شکست خوردیم این شکست می تواند مقدمه پیروزی دیگری باشد چرا که در قاموش اصلاحات شکست معنی ندارد.

وی ادامه داد: در دوم خرداد علارغم همه دستاورد هایش نتوانستیم از آن پیروزی مواظبت کنیم و نتیجه غفلت ما 84 و 88 بود ما باید از این موارد درس بگیریم و از وضعیت فعلی مراقبت کنیم.

عارف خاطر نشان کرد: باید بپذیریم که با ضعف ها و مشکلاتی روبرو بودیم و نتوانستیم در آن سال ها پاسخگوی مطالبات به حق جوانان باشیم و امروز باید با تحلیل روشن از گذشته به سمت آینده پیش رویم ؛ در شرایط فعلی توسعه و نقویت همه امور در اختیار دولت نیست و باید با تعامل و همراهی تمامی نهادها به دولت کمک کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در خصوص انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی از شرکت فعال گروه های اصلاح طلب در این انتخابات خبر داد و گفت: تمرکز ما در سال 93 تدوین رویکردهای مناسب برای امور راهبردی است و باید همه تشکل های اصلاح طلب تقویت شوند و با اجماع بر روی افراد در شهرستان ها به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی با انتقاد از سوال های پیاپی نمایندگان مجلس از دولت گفت: این گونه موارد باعث می شود وزیر دیگر فرصتی برای فعالیت نداشته باشد .

وی ادامه داد: امسال را سال راهبرد ها می دانم وباید افرادی که در کنار مسائل شهری و منطقه ای دارای نگاه ملی هستند برای ورود به مجلس مورد حمایت و اجماع باشند.

عارف سال آینده را سال مهمی برای اصلاحات دانست و گفت: منش اصلاح طلبی اعتدال و همراه کردن مردم و حتی رقبا برای تحقق پیشرفت ، صبر، تدبیر ، تعامل خرد ورزی و اخلاق مداری است و از هر روشی برای رقیبانمان استفاده نخواهیم کرد.

وی با اشاره به تاثیر گذاری شهر تبریز در عرصه های مختلف انقلاب گفت: تبریز برای کشور ما الگو بوده است و امیدواریم این الگو همیشه حفظ شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان