arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

مه آفرید چینی هم محکوم به اعدام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک دادگاه در شرق چین لیو هان، سرمایه دار متنفذ را به اتهام ˈسازمان دهی و رهبری جنایات و قتل مافیاگونهˈ به اعدام محکوم کرده است.گفته می شود این ثروتمند چینی با ژو یونگکانگ، رئیس پیشین سازمان امنیت چین در ارتباط بوده است.

این دادگاه لیو وی، برادر لیو هان را هم به اعدام محکوم کرده است. این دو نفر سرشناس ترین افراد یک گروه 36 نفره هستند که علیه همه آنها اتهامات مشابهی وارد شده است.

در حکم دادگاه گفته شده که در بین بقیه چیزها، لیو هان و گروهش متهم به فعالیت های غیر قانونی سازمان یافته برای بدست آوردن ˈسودهای هنگفت و غیرمعمولˈ هستند.محکومیت آنها همچنین به دلیل چندین مورد ارتکاب قتل، ایراد ضرب و جرح و حبس غیرقانونی است.

لیو هان که رئیس شرکت بزرگ معدنی ˈسیچوان هانلوگˈ بوده، در سال 2012 یکی از ثروتمندترین افراد چینی شناخته شده بود. رسانه های چینی قبلا گفته بودند که روابط قوی سیاسی گروه تبهکار مستقر در ایالت سیچوان باعث انتخاب لیو به عنوان یک عضو نهاد مشاوره سیاسی آن ایالت شده بود.

در ماه های اخیر چندین مقام بالای ایالت سیچوان که با ژو یونگکانگ در ارتباط بوده اند تحت نظر قرار گرفته اند. ژو یونگکانگ قبل از آنکه در سال 2003 وزیر اطلاعات و امنیت چین شود، در ایالت سیچوان دبیر حزب کمونیست بود.

دولت چین در ماه گذشته اعلام کرد که معاون استاندار سیچوان را از کار برکنار کرده و به دنبال آن تحقیق در باره رشوه گرفتن معاون پیشین حزب کمونیست در آن استان شروع شد. گمانه زنی های زیادی در مورد رسیدگی به اتهام فساد ژو وجود دارد ولی تا بحال هیچ یک از این شایعات رسما تایید نشده اند.

منبع: سایت ˈالفˈ
نظرات بینندگان