arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۸ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۳

آیت الله جوادی آملی: سوء مدیریت 8 سال اخیر باعث از دست رفتن خودکفایی گندم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یکی از مراجع تقلید گفت: در 8 سال اخیر متاسفانه به دلیل سوء مدیریت‌ها خودکفایی در عرصه گندم را از دست دادیم و این امر نشان دهنده ضعف مدیریتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با حجت الاسلام یونسی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با اشاره به اینکه من برای موفقیت‌های دولت دعا می‌کنم اظهار کرد: کشور ما از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که منابع بسیار زیاد زمینی را در اختیار داریم و اگر با این همه امکانات نتوانیم به درستی کشور را مدیریت کنیم نشانه ضعف مدیریتی بسیار زیاد ماست.

وی با اشاره به اینکه در دولت اسبق به خودکفایی گندم رسیدیم و جشن آن را نیز برگزار کردیم خاطرنشان کرد: در 8 سال اخیر متاسفانه به دلیل سوء مدیریت‌ها خودکفایی در عرصه گندم را از دست دادیم و این امر نشان دهنده ضعف مدیریتی است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه با این همه نعمتی که در اختیار جمهوری اسلامی است چرا باید این همه بیکار وجود داشته باشد تصریح کرد: نباید دروغ گفته شود و با مردم بازی کرد زیرا مردم عمل‌های مسئولان را به خوبی رصد می‌کنند.

مفسر بزرگ قرآن کریم گفت: مردم صدای آشنا و راستین را می‌پذیرند، صدای امام برای مردم آشنا بود و بر اساس همین عمل گرایی بود که امام(ره) را انتخاب کردند و تا هم اکنون نیز به او پایبند هستند.

آیت الله جوادی آملی با انتقاد از اهانت‌ها و توهین‌هایی که در جامعه در حال شکل گیری است خاطرنشان کرد:خداوند در قرآن کریم در سوره انعام می‌فرماید به بت‌های دیگر مذاهب فحش ندهید زیرا در این صورت آن‌ها به معبود شما فحش می‌دهند. این رفتار عملی قرآن است که متاسفانه در جامعه ما فراموش شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در بسیاری از جوامع جهل جای علم را گرفته است، اظهار کرد: امام علی(ع) 25 سال با خلفا هماهنگ بود و آن‌ها فتوحاتی را با راهنمایی حضرت(ع) بدست آوردند و ما نیز باید در جامعه به همین شکل رفتار کنیم زیرا هرکس علوی واقعی باشد به همین شکل رفتار می‌کند.

بی توجهی به عقلانیت و عدالت جامعه را تهدید می‌کند

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز در این دیدار گفت: جامعه ما به عقلانیت نیاز دارد و متاسفانه بیشترین خطری که جامعه را تهدید می‌کند بی توجهی به عقلانیت و عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب اهل(ع) بیت نیاز به عقلانیت دارد ، به جای اینکه در مقابل دشمن متحد باشیم امروز با یکدیگر اختلاف داریم و متاسفانه دنیای اسلام به افراط گرایی گرفتار شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: قم به عنوان مکتب جهان تشیع در جهان شناخته می‌شود و ما معتقدیم نماینده‌های مکتب قم ، آیت الله بروجردی ، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی و .. هستند که رویکرد آن‌ها تقریب وحدت و عقلانیت و اعتدال است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان