arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

معاون پارلمانی دولت دهم:با دولت کنونی دشمنی نداریم/ همه ما به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور اعتماد داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


معاون پارلمانی دولت دهم گفت: کشور نیاز به آرامش و وحدت دارد که در این راه همه باید پیشقدم باشیم و برای رفع مشکلات با هم بنشینیم و راه ‌حل پیدا کنیم.

منطقه کهگیلویه و بویراحمد لطف‌الله فروزنده که در یاسوج سخن می‌گفت، افزود: اقدامات کسانی که به دنبال دعواهای سیاسی هستند اشتباه است ؛ چراکه کشور نیاز به آرامش و وحدت دارد که در این راه همه باید پیشقدم باشیم و برای رفع مشکلات با هم بنشینیم و راه ‌حل پیدا کنیم.

وی اظهارکرد: امروز همه ما به دنبال موفقیت دولت روحانی هستیم و با دولت کنونی دشمنی نداریم و از صمیم قلب خواهان موفقیت این دولت در خدمت به مردم هستیم و امروز همه ما تنها چشم دیدن دشمن را نداریم.

معاون پارلمانی دولت دهم با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌های علمی داخلی خود استفاده کنیم و دیدیم که وقتی در سال ۸۴ ایران غنای اورانیوم خود را افزایش داد چگونه دشمنان به هراس و تکاپو افتادند و دائم از لزوم مذاکره سخن می‌گفتند زیرا علم هسته‌ای موجب پیشرفت کشور می‌شود و زیر شاخه و ریشه ۲۰۰ علم دیگر است که نباید به هیچ وجه از حق مسلم کشور خود کوتاه بیاییم.

فروزنده تصریح کرد: همه ما به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور اعتماد داریم اما به طرف مقابل اعتماد نداریم؛ چراکه به دنبال بهانه هستند و می‌دانند که ایران توان هسته‌ای را به هیچ وجه برای دست‌یابی به سلاح نظامی نمی‌خواهد.

وی با بیان این‌که اکنون در کشور دغدغه اصلی باید کار و تولید و اشتغال باشد، ادامه داد: کار و تولید و اشتغال با دعوای سیاسی بدست نمی‌آید و اکنون باید با توسل به تفکر سوم خردادی به دنبال رفع مشکلات کشور باشیم. مراکز دانشگاهی به عنوان مهمترین مراکز تولید علم هستند.

معاون پارلمانی دولت دهم بیان کرد: در همه دولت‌ها کار شد و همه به دنبال خدمت بودند و در دولت قبل همین ‌گونه بود هر چند کارهای بزرگی صورت گرفت اما ضعف هایی وجود داشت که در همه دولت‌ها نقاط ضعف هم وجود دارد.

فروزنده با بیان این‌که قبل از انقلاب ایران ژاندارم انگلیس در منطقه بود، عنوان کرد: در زمان قاجاریه کشور تنها از استبداد رنج می‌برد که با حاکمیت پهلوی اول استبداد و استعمار هر دو باهم بر گرده مردم فشار می‌آوردند.

وی اظهارکرد: در دوره پهلوی دوم استبداد از یک سو و استعمار از سوی دیگر و در سویی دیگر استحاله فرهنگی این کشور را فرا گرفت که کمر مردم زیر بار این سه ظلم بزرگ خم شد.

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: انقلاب اسلامی در دوره و زمانی شکل گرفت که استعمار فکر می‌کرد با رفتن حکومت پهلوی سیستمی شبیه به همان حکومت در کشور حاکم می‌شود همچنان که امروزه نیز برخی عناصر خود را کنار می‌گذارند و دیگری را بر جای آنها می‌نشانند بدون این که منافعشان به خطر بیفتد.

فروزنده با اشاره به بحران‌هایی که در این سه دهه بر انقلاب از سوی دشمن تحمیل شد، افزود: اولین کودتا در روز ۲۱ بهمن ۵۷ یعنی یک روز قبل از پیروزی بود که خسروداد و عده‌ای دیگر قصد کودتا داشتند اما هوشیاری امام کودتای آنها را در نطفه خفه کرد و سایر بحران‌ها و کودتاهای دیگر که تا زمان امروز هم ادامه داشته است. کودتاها و بحرانهایی از جمله غائله کردستان و خوزستان و ترکمن و نوژه در ادامه این بحران‌ها بود.

وی ادامه داد: در جنگ نیز تا هنگامی که بنی‌صدر فرمانده بود در سه عملیات شکست خوردیم و از هنگامی که امام فرماندهی جنگ را به دست گرفت ورق برگشت و بر دشمن استیلا پیدا کردیم که نمونه آن فتح‌الفتوح خرمشهر بود.

معاون پارلمانی دولت دهم با طرح این سؤال که چه شد در دفاع مقدس توانستیم بر دشمن با آن همه امکانات و حمایت‌هایی که غرب می‌کرد پیروز شویم؟ تصریح کرد: تفکر بسیجی حاکم بر کشور و پایبندی به اصل ولایت فقیه ما را در جنگ پیروز کرد و امروز هم با همین تفکر و با پیروی از ولی‌فقیه زمانه که آگاه بر مسائل است در جهان سربلند هستیم.

فروزنده با بیان این‌که ولایت‌فقیه نسخه‌ای شفابخش برای عبور از همه سختی‌ها و بحران‌هاست، اضافه کرد: همین محمد مرسی که امروز محکوم به اعدام است اگر نصایح رهبری را در خصوص آمریکا و ترفندهای آنان به کار می گرفت و گوش می کرد به این روزگار دچار نمی‌شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان