arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

آشوب در لبنان/ فراخوان برای برگزاری تحصن در بیروت

در همین راستا نمایندگان 14 مارس در بیانیه‌ای اعلام کردند که خلأ در پست ریاست جمهوری این کشور یک رخداد بزرگ است که نمی‌تواند ادامه داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


روزنامه الخلیج گزارش داد که رایزنی‌ها در شورای امنیت برای صدور بیانیه‌ای در حال جریان است که شورای امنیت در این بیانیه بر لزوم انتخاب رئیس جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید می‌کند.

این روزنامه اماراتی به نقل یک منبع دیپلمات عالی رتبه در نیویورک گزارش داد: رایزنی‌هایی در شورای امنیت در جریان است تا شورای امنیت بیانیه‌ای را صادر کند که براساس آن نگرانی خود را نسبت به خلأ ریاست جمهوری در لبنان اعلام کرده و بر لزوم انتخاب رئیس جمهور جدید در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کند.

در همین راستا نمایندگان 14 مارس در بیانیه‌ای اعلام کردند که خلأ در پست ریاست جمهوری این کشور یک رخداد بزرگ است که نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

آن‌ها تاکید کردند که وظیفه اصلی و اولیه پارلمان در حال حاضر این است که رئیس جمهور جدید این کشور را انتخاب کنند.

آن‌ها گروه 8 مارس را به تلاش برای تبدیل انتخابات ریاست جمهوری به شرایطی برای برهم زدن دموکراسی متهم کردند.

اختلافات میان 14 مارس و 8 مارس این امکان را به پارلمان لبنان نداده است تا رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند.

نبیه بری،‌ رئیس پارلمان لبنان جلسه انتخاب رئیس جمهور جدید را جلسه باز اعلام کرده است. لبنان از نیمه شب گذشته وارد خلأ در پست ریاست جمهوری شده است.

در پنج جلسه قبلی پارلمان تعداد نمایندگان برای انتخاب رئیس جمهور به حد نصاب نرسید. دولت در چنین وضعی اداره امور کشور را به دست می‌گیرد.

همزمان با خلأ در پست ریاست جمهوری در لبنان "جمعیت لبنانی برای دموکراسی بودن انتخابات" فردا (دوشنبه) در مرکز بیروت تحصن برگزار می‌کند. این تحصن در اعتراض به ناکامی نمایندگان پارلمان در انتخاب رئیس جمهور است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان