arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

خرازی: در دولت قبل مردم قربانی شعارهای پوچ شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سید محمدصادق خرازی گفت: در 8هشت سال کار دولت قبلی، مردم ضمن متحمل شدن پرداخت هزینه های شعارهای پوچ و توخالی، قربانی عملکرد نادرست کسانی شدند که دنیا را از دریچه کوچک خود می دیدند.

به گزارش ایرنا، به مناسبت بزرگداشت دوم و سوم خرداد سالگرد آزادی خرمشهر، شامگاه شنبه همایش «به خرداد پر از حادثه عادت داریم ..» در محل تالار باغ معین اهواز برگزار شد.

خرازی دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی ایران در این نشست با بیان اینکه همه ملت های کشورهای پیشرفته دنیا، مجاهدت مردان شجاع را در تاریخ خود داشتند، افزود: اگر شناخت مردم ایران آگاهانه باشد، کشور در دنیا می درخشد و جز این، دچار مشکلات جدی در جهان می شود.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه وجود مردمی آگاه، هوشمند و بیدار باعث پیشرفت آن کشور می شود، گفت: از نخبگان ایران انتظار می رود مرزهای ناشناخته را شناسایی کنند.

خرازی تاکید کرد: سیاست یک کشور زمانی در روابط خارجی به پیروزی می رسد که مردمی آگاه و هوشیار داشته باشد.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ادامه با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر به اهمیت این پیروزی اشاره کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر یک واقعیت تاریخی در بطن مقاومت ایران است.

خرازی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در ادبیات بین الملل و سیاست، دو واژه مهم ˈثبات و دوام حیاتˈ وجود دارد؛ خرمشهر این دو پیام را برای هویت بین المللی انقلاب و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورده است.

خرازی ادامه داد: اگر بخواهیم درجهان پیچیده، قلمرو ملی خود را حفظ کنیم باید آگاهی، معرفت و بینشی درست و متحد را در حرکت جمعی خود تداعی کنیم.

وی تاکید کرد: تحقق پذیری هویت ملی با مردم سالاری، امنیت جمعی و حقوقی مردم امکانپذیر است.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با بیان اینکه ˈبرای رسیدن به این اهداف، خردمندان کشور باید مردم را به نقطه قدرت و تعالی جامعه جهانی برسانندˈ خاطرنشان کرد: آگاهی و بینش درست، زمانی تحقق می یابد که این آگاهی همراه با اخلاق باشد.

وی ادامه داد: نصرت الهی زمانی محقق می شود که آگاهی و بینش در حیات سیاسی مردم به عنوان یک ضرورت در جوانان تبلور یابد.

خرازی افزود: اگر خردمندان می خواهند مسوولیت نسل جوان ما را در دست بگیرند باید شناختی از جهان داشته باشند.

وی گفت: در هشت سال دولت نهم و دهم، مردم غمها، حوادث و نگرانی های زیادی را پشت سر گذاشتند.

خرازی با یادآوری تنوع قومیت ها در ایران، برهمبستگی بین آنها برای داشتن کشوری آباد و زندگی مسالمت آمیز تاکید کرد و گفت: دوران افراط و رفتارهای هیجانی به پایان رسیده است و باید واقع بینانه مشکلات کشور را حل کرد.

وی گفت: آرمان مردم رسیدن به تکنولوژی و پیشرفت است، در این دوران اصلاح طلبان باید به گونه ای وارد میدان شوند که با منطق با مشکلات کشور و مردم روبرو شده و برای حل آنها نسخه بپیچند.

در ادامه این همایش سید محمدصادق خرازی به پرسش های برخی شرکت کنندگان پاسخ داد.

وی درباره وضعیت پرونده هسته ای و مذاکرات ایران و 1+5 نیز گفت: این مذاکرات امیدوارکننده است؛ مذاکرات هسته ای دارای سه بخش حقوقی، تکنیکی و سیاسی است. در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی مذاکرات هسته ای در بخش حقوقی و تکنیکی به نتایج خوبی رسید اما مذاکرات سیاسی در دولت نهم و دهم ازسوی 6 کشور به چالش کشیده شد؛ این درحالی است که باید تنها طرف حساب ایران آژانس می بود نه شش کشور.

خرازی، راه حل رفع بحران مشروعیت بین المللی را موافقت با فعالیت های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ملت و دولت باید صدای واحد برای این پیروزی داشته باشند.

درادامه این مراسم، بیانیه این گردهمایی درچند بند قرائت شد. دراین بیانیه اصلاح روابط خارجی ایران و حل مساله انرژی هسته ای نشان از پشتکار دولت فعلی قلمداد و تاکید شده است.

این بیانیه با اشاره به بروز اختلال در بازار سکه و ارز در دولت گذشته در کنار اختلاس های چند میلیاردی و بی ثباتی در معاملات بانکی، بر رعایت اخلاق در سیاست، اصلاح وضعیت اقتصادی ایران و معیشت مردم تاکید کرده است.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر تدوین لایحه حقوق شهروندی، آمده است: تامین زیرساخت های فرهنگی و نگاه ویژه به مقوله فرهنگ می تواند لایحه حقوق شهروندی را پررنگ تر و موثرتر کند.
نظرات بینندگان