arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۱ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۳

صفارهرندی: ایران به کسی باج نمی‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران با مسلح شدن به تفکر انقلاب و اسلامی تمامی تهدیدات را از مسیر پیشرفت برمی‌دارد و در این مسیر هرگز به احدی باج نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفارهرندی در گردهمایی سیاسی که باحضور پاسداران سپاه استان سمنان،‌تیپ، سرخه و مهدیشهر در حسینیه امام خمینی تیپ 12 قائم(عج) سمنان برگزار شد، با عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) به رهپویان حریم ولایت اظهار کرد:عده‌ای بر این گمان باطل بودند که اگر در برابر تهدیدات عقب‌نشینی کنیم، تهدیدات و فشارها از سر راه ما برداشته خواهد شد و این تفکر همان تفکری است که در ابتدای انقلاب در برابر تفکر امام خمینی(ره) شکل گرفته بود.

وی افزود: آن طرز تفکر همان تفکری بود که اوایل جنگ بنی‌صدر می‌گفت باید زمین بدهیم تا زمان بگیریم و به این حرف خود وجهه و صورتی تئوریک می‌داد که عده‌ای استنباط کنند که حرفش مفهومی عمیق و استراتژیک دارد؛ زمین را می‌دادند تا در زمانش به حریف ضربه بزنند.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه ادامه داد: دنیای آن روز عادت کرده بود که هر کس زور بازویش قوی‏تر باشد، قدرت مندتر است؛ بنابراین این ابرقدرتان می‌توانند با تکیه بر همین زور بازو زمین اقصی نقاط دنیا را به دلخواه بگیرند.

هرندی تصریح کرد: چنین تجربه‌های تلخی در تاریخ بی‌شمار است و ما این درس‌های تلخ جلوی چشممان بود که وقتی کشوری به کشور دیگری حمله می‌کند قدرت‌های دنیا همچون کفتار نشسته‌اند و به دنبال ارتزاق هستند.

وی گفت: متجاوز، متجاوز است و اگر از مرز جغرافیایی یک کشور خارجش نکنی به تعدی‌گری و تجاوز ادامه می‌دهد و این سخن گرانبهای امام خمینی(ره) که فرمودند«ابتدا متجاوز را از کشور بیرون کنید، بعد مذاکره کنید» بر همین اساس است.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه عنوان کرد: در 200 سال گذشته هر زمان که با کشوری وارد جنگ شدیم؛ همین که جنگ تمام شد، دیدیم تکه‌ای از مرز جغرافیایی ما کنده شده است و کشور کوچک و کوچک‌تر شده است.

وی گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز دیدیم که صدام با حماقت و بلندپروازی به دنبال تصرف تهران بود و می‌خواست در عرض شش روز تهران را به تصرف درآورد و حداقل سرزمین زرخیز خوزستان را ‌جدا کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:در هشت سال دفاع مقدس با قدرت و زور و بازوی بسیج، سپاه،‌ارتش و نیروی انتظامی و... بود که ورق جنگ در طی یک تا دو سال برگشت و سوم خرداد تبدیل شد به یک راهنمای عمل و یک مدل و به این نتیجه رسیدیم که اگر می‌خواهیم تهدیدات در ما بی‌اثر شود؛ باید قدرتمند باشیم و تا متکی به قدرت واقعی نشویم؛ تهدیدات ادامه دارد.

هرندی تأکید کرد: بدانیم تا زمانی که ایستادگی و مقاومت کنیم نه تنها امتیاز از دست نمی‌دهیم؛ بلکه امتیاز هم می‌گیریم.

وی گفت: در جهان امروزی بمب اتم و ... قدرت نمی‌آورد؛ بلکه امروز آنچه که شاخصه اصلی قدرت است، اندیشه، دانش و فناوری برآمده از دانش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سرعت رشد علم در کشور 11 تا 13 برابر رشد علم در جهان است و البته فاصله ما با دیگر کشورهای صاحب علم بسیار زیاد است.

هرندی افزود:20 سال گذشته می گفتند اگر می‌خواهی با ما مذاکره کنی باید این شرط ها را بپذیری الان می‌گویند مذاکره کنیم؛ به این دلیل که قدرتمند شده‌ایم.

وی بیان داشت: 24هزار مگابایت از برق مصرفی محصول تکنولوژی و ساخته شده به دست مهندسان ایرانی است و یک سوم ظرفیت نیروگاه‌های کشور محصول دست مهندسان ایرانی است و این پیشرفت و تکنولوژی به گوش جهانیان رسیده است.

این فعال سیاسی گفت: آن روز که ما احتیاج به نیروگاه داشتیم تحریممان کردند در شرایطی که ما محتاج به نیروگاه بودیم؛ اما اکنون که خود به این تکنولوژی و قدرت رسیده‌ایم می‌گویند که مذاکره کنیم.

هرندی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با مسلح شدن به تفکر انقلابی و اسلامی تمامی تهدیدات را از مسیر پیشرفت برمی‌دارد و در این مسیر هرگز به احدی باج نخواهد داد.

نظرات بینندگان