arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

ذوالنور: خوش بین نبودن رهبری به مذاکرات ناشی از حقایقی است که برخی نمی فهمند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت الاسلام ذوالنور علت بی‌نتیجه ماندن دور اخیر مذاکرات وین را زیاده‌خواهی طرف غربی و قاطعیت ایرانی‌ها در رعایت خطوط قرمز معین شده از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: برخی مباحث مطرح شده ربطی هسته‌ای نداشت و بار دیگر نقشه شوم طرف مقابل را بر ملا کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل علتبی نتیجه بودن مذاکرات وین، اظهار داشت: برخورد و نرمشی که تیم مذاکره کننده ما در گذشته داشت و زیاده خواهی‌های سران غرب و آمریکا موجب شد آنها بخواهند در این دور مذاکرات یک بسته پیشنهادی جدید را به ما تحمیل کنند.

وی افزود: آنها در پی مختل و مسدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای و تحقیق و توسعه در این زمینه بودند؛ همچنین می خواستند تغییر ماهیت راکتور آب سنگین اراک و بحث بُرد هوا و فضا و موشکی ما را روی میز مذاکره بیاورند.

حجت الاسلام ذوالنور دخالت در کمیت غنی‌سازی را یکی دیگر از موضوعات پیشنهادی طرف غربی برشمرد و گفت: به دنبال این بودند که نه تنها در کیفیت و درصد اورانیوم غنی سازی شده بلکه بتوانند حجم اورانیوم غنی سازی شده را نیز کنترل کنند.

وی با تأکید بر این که فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همه امور کشور فصل الخطاب است، ابراز داشت: از سوی ایشان تکلیف جدیدی برای تیم مذاکره کننده ما در نظر گرفته شد و بعد از خط و نشان‌ها و نهیب رهبر معظم انقلاب، تیم مذاکره کننده با قاطعیت ایستاد و نگذاشت خواب بسیار خطرناکی که غربی‌ها برای ما دیده بودند به نتیجه برسد و آنها سرافکنده و دست خالی بازگشتند.

بازنده این دور مذاکرات غربی‌ها بودند

این فعال سیاسی با بیان این که مذاکرات بدون هیچ‌گونه نتیجه مثبت و یا منفی برای طرفین خاتمه پیدا کرد، گفت: این مذاکرات دستاورد مثبتی برای ما نداشت اما تحمیلی هم از سوی طرف غربی محقق نشد البته از یک نگاه برای ما مثبت بود، این که ما با نشستن پای میز مذاکره صلح طلب و منطقی بودن خود را نشان دادیم و هم زیر بار زور نرفتیم.

حجت الاسلام ذوالنور بازنده مذاکرات را طرف غربی دانست و اظهار کرد: آنها به هیچ یک از اهداف شومی که داشتند دست پیدا نکردند و قاطعیت و ایستادگی جمهوری اسلامی باعث شد تا در دوره‌های بعدی دامنه توقعات خود را محدود کنند و حقوق ملت ایران را در نظر بگیرند.

خوش‌بین‌ نبودن رهبر نسبت به مذاکرات واقع‌بینی است

وی با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که نسبت به مذاکرات خوش‌بین نیستم، افزود: آقای روحانی اخیرا یک جمله نامطلوبی گفتند که در روابط سیاسی و بین‌المللی بدبینی و خوش‌بینی معنا ندارد، این حرفکلمة الحق یراد به الباطلاست؛ واقع‌بینی همین است که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات شان مطرح فرمودند.

دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشوربا اشاره به سوابق و جنایات آمریکا و برخی کشورهای غربی، گفت: طرف مقابل ما حسن نیت ندارد؛ آنها کسانی هستند که در طول تاریخ این کشور جای تازیانه‌هایشان بر گرده مردم ما است؛ امروز نیز نسبت به گذشته بهتر نشده‌اند، دست‌های خیانت‌کار آمریکایی‌ها بیشترین ضربه‌ را به ما زده است؛ جنایت‌های انگلیسی‌ها در خلیج فارس و اشغال ایران بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: دست روی هر کدام از کارهای آنها را بگذاری به نوعی خصومت و دشمنی آنها با ملت ایران اثبات شده است؛ این گونه نیست ما آنها را نشناسیم و بگوییم باید دید نتیجه مذاکرات چه می شود؛ آنها بارها نیت‌های شوم خود را بر زبان جاری کرده‌اند؛ مسأله، صلح آمیز بودن هسته‌ای ما نیست بلکه به دنبال براندازی نظام ما هستند.

وی در ذکر نمونه‌هایی از نقشه‌های آمریکا علیه ایران، گفت: آنها به بهانه حقوق بشر و صلح خاورمیانه می خواهند ما اسرائیل را به رسمیت بشناسیم، بحث عدم حمایت از حماس و حزب الله را مطرح می کنند؛ ناراحتند از این که چرا جمهوری اسلامی برخلاف موضع آنها، در مورد سوریه، افغانستان و عراق نظر مستقلی دارد که به نفع ملت‌های آن کشورها است.

دیپلمات‌ها باید بهتر و سریع تر از دیگران بوی توطئه را استشمام کنند

دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشوربا بیان این که طرف مقابل در مذاکرات بُرد موشکی و توان دفاعی ما را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: اینها چه ربطی به حل پرونده هسته‌ای دارد؟! این اظهارات صریح و علنی دشمنان ما است که اگر کسی کمی شم سیاسی داشته باشد می فهمد چه رسد به کسانی که در لباس دیپلماسی می خواهند از حقوق مردم دفاع کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر این که مسؤولان امر دیپلماسی کشور باید بسیار بهتر از دیگران توطئه‌های دشمن را درک کنند، گفت: صحنه جدال ما با دشمنان مشخص و معین است؛ در حقیقت واقع بینی در این عرصه همان بدبینی است؛ نباید در این مورد تردید کرد.

بدبینی‌های رهبر ناشی از حقایقی است که برخی نمی فهمند

وی رهبر معظم انقلاب را جامع نگر، تیزهوش و واقع بین توصیف کرد و بیان داشت: ایشان کاملا با نگاه درستی به مسائل می نگرند؛ هرچند که به مرور زمان نیات سوء دشمنان آشکارتر می شود اما این مهر تأیید فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلقی نمی شود چراکه تأیید این رهنمودها نیازی به چنین مؤیدهایی ندارد؛ اینها واقعیت‌هایی است که برخی نمی فهمند و زمانی که حقیقت کشف می شود تازه فرمایشات ایشان را درمی یابند.

حجت الاسلام ذوالنور در پاسخ به این پرسش که با وجود بدبینی چرا رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره می دهند؟ گفت: رسانه‌های بیگانگان علیه ما این چنین تبلیغ می کنند که ایران به سمت تولید سلاح هسته‌ای پیش می‌رود؛ ما جز این، راهی نداریم که دروغ بودن این ادعا را به دنیا اثبات کنیم چراکه آنها قدرت برتر رسانه‌ای هستند و نمی توانیم القائات‌شان در اذهان مردم دنیا را بی‌تأثیر کنیم.

وی افزود: از سوی دیگر این دولت با شعار تغییر و القای این که می‌توان با خوردن یک فنجان قهوه مشکلات را حل کرد، روی کار آمده است؛ آنها کلیدی را نشان دادند که می شود با آن قفل مشکلات را باز کرد و القا کردند که می شود کاری کرد که هم سانتریفیوژها و هم چرخ صنعت زندگی مردم بچرخد و بدون مشکل با دنیا کنار آمد.

دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشورگفت: این دولت با چنین تبلیغاتی توانست رأی مردم را بگیرد؛ اگر اجازه مذاکرات به آنها داده نمی‌شد القائات‌شان مؤثر واقع می شد و ممکن بود با القائات بعدی و تلاش رسانه‌های بیگانه روی بخشی از مردم تأثیر بگذارند و بگویند دیدید که رییس جمهور می توانست و می خواست که مشکلات را حل کند اما دیگران اجازه ندادند و نگذاشتند.

نتیجه مذاکرات هر چه باشد به نفع ایران است

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره فرمایش رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ما معتقدیم که نتیجه مذاکرات هرچه شود به نفع کشور خواهد بود؛ اگر رییس جمهور و دولت جدید بتواند مشکلات را با همان شروطی که وعده داده‌اند حل کند، که مسلما به نفع ما است؛ یعنی کاری کند که توسعه و پیشرفت هسته‌ای متوقف نشود، تحریم‌ها برداشته شود، مشکلات اقتصادی حل شود، حقوق‌مان به رسمیت شناخته شود و ارزش‌ها و استقلال کشور نیز حفظ شود.

وی افزود: در غیر این صورت نیز باز به نفع ما خواهد بود چراکه دیگر بلندگوهای دشمنان انقلاب و عناصری که در داخل هماهنگ‌ با سناریوی آنها، حرکت می کنند خاموش خواهد شد؛ دیگر حنای‌ آنها برای مردم رنگی نخواهد داشت، اتحاد و انسجام در میان ملت بیش از گذشته می شود و حقانیت انقلاب برای همه اثبات خواهد شد.

دولت راستگویان با مارک بی‌سوادی و ساکت کردن منتقدان نمی تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد

دبیرستاد کنگره شهدای روحانی کشورمردم ایران را هوشیار و بیدار خواند و گفت: ملت این مسائل را رصد می کنند البته اگر سیاست‌مداران، دولت‌مردان و آقای رییس جمهور اجازه رصد به مردم بدهند، مارک و آرام بی‌سوادی را به پیشانی مردم نزنند و منتقدان را به دادگاه فرا نخوانند و دولت راستگویان به مردم اجازه بدهد که از آنها بخواهند که شفافیت به خرج دهند.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان ابراز داشت: یقینا مردم ما بی توجه نیستند و دلسوزان انقلاب نسبت به این مسائل بی تفاوت نخواهند بود.



نظرات بینندگان