arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۵ بهمن ۱۳۸۹

اوج نفرت در داربي جنوب ايتاليا

ازچند ساعت مانده به شروع بازي رم و ناپولي در ورزشگاه المپيک رم مشخص بود که داربي جنوب ايتاليا با حوادث نه چندان خوشايندي رو به رو خواهد شد. به دنبال دستگيري سه تن از هواداران ناپولي که قصد ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
*دانيال صدقي
ازچند ساعت مانده به شروع بازي رم و ناپولي در ورزشگاه المپيک رم مشخص بود که داربي جنوب ايتاليا با حوادث نه چندان خوشايندي رو به رو خواهد شد. به دنبال دستگيري سه تن از هواداران ناپولي که قصد داشتند با عبور از حصارهاي بيرون ورزشگاه بدون بليت وارد ورزشگاه شوند و استقرار کامل نيروهاي امنيتي در اطراف ورزشگاه، جو جالبي بر بازي حاکم نشد و خشونت رايج در جريان مسابقه دوتيم از همان ابتدا مشهود بود. زشت ترين اتفاق دربازي رم و ناپولي در اواسط نيمه اول رخ داد.
دوربينهاي شبکه اسکاي اسپرت ايتاليا اين لحظه را به خوبي ثبت و شکار کردند. در تصاويري که اسکاي پس از پايان مسابقه نيمه اول پخش کرد، «روزي» مدافع رم به «لاوتزي» مهاجم آرژانتيني ناپولي نزديک مي شود و از پشت سر به طرف او آب دهان پرت مي کند. اين حرکت «روزي» با پرتاب آب دهان مشابه ازسوي لاوتزي به صورت مدافع جلوروسي پاسخ داده مي شود. حرکت لاوتزي به حدي مشهود است که «کاستي» را مجبور مي کند به سمت برگونتزي داور مسابقه بدود و پرتاب آب دهان از طرف بازيکن ناپولي را به داور گوشزد کند.
پرتاب آب دهان «روزي» در تصاوير تلويزيوني خيلي خوب مشخص نيست، ولي کاملاً محتمل به نظر مي رسد. داور وسط که اين صحنه را نديد، تصميم به ادامه بازي گرفت و حالا قرار است تصاوير تلويزيوني براي تنبيه انضباطي اين دو بازيکن- که گويا با محروميتهاي سنگيني مواجه خواهند شد- ملاک واقع شوند. با توجه به اينکه هيچ کس به جز خود دو بازيکن نمي توانستند واقعيت ماجرا را براي ديگران شرح دهند، پس از پايان مسابقه اولين پرسش خبرنگاران از روزي در مورد همين صحنه بود.
او به شبکه اسکاي گفت: «لاوتزي مرا تحريک کرد و در حالي که بازي متوقف بود با آرنج به من کوبيد. اول او شروع کرد و من هم جوابش را دادم. خيلي عصبي شدم و به همين دليل ماجراي ناخوشايندي که همه ديدند، اتفاق افتاد. لاوتزي خيلي زرنگي کرد که داور حرکت او را نديد. تصور نمي کنم که بايد همه تقصيرات را برگردن بگيرم. ضمن اينکه آب دهان من اصلاً به او نرسيد، ولي آب دهان لاوتزي کاملاً به صورت من برخورد کرد.» واکنش مربيان دوتيم هم درمورد اين اتفاق متفاوت بود. والتر ماتزاري مربي ناپولي معتقد بود: «من با لاوتزي حرف زدم و به من گفت از سوي بازيکن حريف تحريک شده است. به گردن او آب دهان پرتاب شده و احساس کرده بايد به همين شيوه واکنش نشان دهد. از نظر من او اشتباه کرده، ولي مشابه اين ماجرا براي خود من - وقتي جوان بودم- رخ داده بود. درفوتبال اين جوراتفاقها باعث عصبانيت مي شود و ديگر نمي توان درآن لحظه منطقي تصميم گرفت.»
ماتزاري در عين حال گفت، منتظرتصميم کميته انضباطي برپايه تصاوير تلويزيوني دراين رابطه است، ولي به بخشش و تخفيف جريمه اميدوار مي ماند. اما کلوديو رانيري مربي رم به اندازه ماتزاري با بازيکن تيمش دراين زمينه کنار نيامد. «من با «روزي» در مورد اين قضيه حرفي نزدم، ولي اگر واقعاً کاري که شما مي گوييد انجام داده، هيچ توجيهي براي اين حرکت نمي پذيرم. پرتاب آب دهان به حريف بدترين چيزي است که درزمين فوتبال مي تواند اتفاق بيفتد.»
حتي « دلائورنتيس» رئيس باشگاه ناپولي هم درمورد اين ماجرا اظهارنظر کرد و گفت: «برگونتزي هم به «روزي» و هم به «لاوتزي» اخطار داد. پس به نظر من اين صحنه را ديده است. حتي لاوتزي در اين ارتباط با داور حرف زد. قاعدتاً ديگرنبايد تصاوير تلويزيوني براي تصميم کميته انضباطي به کار آيند، براي اينکه داور همان موقع هر دو بازيکن را با کارت زرد جريمه کرد.»
نظرات بینندگان