arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

زمان بهره برداری از پارک مرزی صلح و دوستی ایران و عراق از زبان ابتکار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معصومه ابتکار روز دوشنبه  اظهار داشت:در تفاهم نامه ای که بهمن ماه سال گذشته بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت محیط زیست عراق منعقد شد به ایجاد پارک مرزی صلح و دوستی بین دو کشور تاکید شده بود.

وی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شد سه نقطه برای اجرای این بند انتخاب شود که یکی از نقاط ˈ کولگ مهرانˈ در استان ایلام است که به عنوان نخستین پارک صلح و دوستی در نقطه صفر مرزی ایران و عراق انتخاب شد و در سند جدید هم دو نقطه دیگر برای اجرای این طرح تعیین شده است که به تدریج مشخص می شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد:برای احداث پارک مرزی یک برنامه زمان بندی پیش بینی شده و مرحله به مرحله پیش می رود، اقدامات مربوط به ایران تقریبا انجام شده است، از طرف عراق هم نقشه های GIS و تدارکات لازم، حفاظت منطقه، بودجه و اعتبارات لازم دیده شده و کار تقریبا رو به تکمیل است.

وی گفت: احداث این پارک یک مرحله اعلام ملی و یک مرحله اعلام بین المللی دارد تا در اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست ( IUCN ) به عنوان یک پارک مرزی ثبت شود.

ابتکار با بیان اینکه قسمت ایرانی پارک مرزی صلح و دوستی در ایران در استان ایلام واقع شده است اظهار داشت: محدوده تعیین شده برای این پارک دراستان ایلام از تنوع زیستی گیاهی و جانوری بسیار غنی برخوردار است و دارای ظرفیت بسیار بالای گردشگری و ایجاد اشتغال است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران و عراق در زمینه مقابله با گرد و غبار و تبادل اطلاعات همکاری های خوبی با هم دارند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان