arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

زمان پرواز ماهواره تدبیر /ساخت ماهواره سنجش از دور ظفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رییس مرکز تحقیقات ماهواره‌یی دانشگاه علم و صنعت از ساخت ماهواره سنجش از دور دانشگاه علم و صنعت با عنوان ماهواره ظفر خبر داد و گفت:‌ امیدواریم تا پایان سال جاری این ماهواره جهت پرتاب به سازمان فضایی ارائه شود.

دکتر حسین بلندی، امروز در حاشیه بازدید دبیر کل سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه از دانشگاه علم و صنعت با ارائه‌ای آخرین وضعیت ماهواره‌های در دست اقدام دانشگاه علم و صنعت به ماهواره تدبیر اشاره کرد و گفت: ماهواره تدبیر نمونه‌ای پیشرفته ماهواره نوید است و درواقع چهار برابر از نظر عملکردی، تصویربرداری و موقعیت یابی بهتر از ماهواره نوید می‌باشد.

وی دوربین با وضوع بالا، سیستم تعیین مدیریت، سیستم ذخیره و ارسال پیام برای 16 گیرنده و طول عمر مداری تا دو ماه را ازجمله ویژگی‌های ماهواره تدبیر عنوان کردو گفت:‌ا ین ماهواره درحال حاضر تحویل سازمان فضایی داده شده است.

بلندی دیگر ماهواره‌ در دست ساخت دانشگاه علم و صنعت را ماهواره سنجش از دور ظفر عنوان کرد و گفت: این ماهواره امکان گرفتن تصویر با وضوح 22.5 متری و تعیین موقعیت را داراست و علاوه بر آن دارای محموله ذخیره و ارسال همزمان داده به 256 کاربر است.

رییس مرکز تحقیقات ماهواره‌یی دانشگاه علم و صنعت اظهار امیدواری کرد که ماهواره ظفر تا پایان سال جاری برای پرتاب تحویل سازمان فضایی داده شود.

به گفته وی، همچنین ماهواره‌های دیگری با دقت و قدرت تصویربرداری‌های بالاتر در دستور کار دانشگاه علم و صنعت قرار دارد که با تایید سازمان فضایی در این زمینه اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان