arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

چهره‌های سینمایی کن را ترک کردند + تصاویر

در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز همچون دوره‌های گذشته برخی برندگان نخل طلای کن در پیش بینی‌ها نام‌شان دیده می‌شد و انتظار می‌رفت که نخل طلای کن در دستان آن‌ها قرار گیرد. در ذیل مروری بر آثار و هنرمندان برنده نخل طلای شصت و هفتم شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پرونده شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن بسته شد. این جشنواره که در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود، جوایز اصلی اش را شنبه شب اهدا کرد.

به گزارش انتخاب،  در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز همچون دوره‌های گذشته برخی برندگان نخل طلای کن در پیش بینی‌ها نام‌شان دیده می‌شد و انتظار می‌رفت که نخل طلای کن در دستان آن‌ها قرار گیرد. در ذیل مروری بر آثار و هنرمندان برنده نخل طلای شصت و هفتم شده است.

بخش رقابتی

فیلم بلند

جین کمپیون رییس گروه داوران کن و گروه داوری‌اش شامل لیلا حاتمی، سوفیا کاپولا، ویلیام دفو، نیکولاس ویندیگ رفن و گائل گارسیا برنال از میان 18 فیلم شرکت کننده در بخش رقابتی امسال جوایز خود را به این فیلم ها دادند:

جایزه نخل طلا به «خواب زمستانی» از ترکیه به کارگردانی نوری بیلگه جیلان

این فیلم 3 ساعت و 16 دقیقه‌ای، داستانی اخلاقی از یک ازدواج است و هالوک بیلگینر، ملیسا سوزن و دامت آکبگ در آن ایفای نقش کرده‌اند .هنرمندی که به دهکده زادگاهش برمی گردد، در جریان اتفاقات دهکده با خواهرش گفتگو می کند و موضوع اخلاق و وجدان برای‌اش در مرکز توجه قرار می گیرد. این فیلم فلسفی در واقع قسمت دوم «روزی روزگاری در آناتولی» است که تناقض های روشنفکری را که نوشته‌هایش با زندگی واقعی اش در تناقض است، عیان می کند. این فیلم پر دیالوگ دارای نماهایی تماشایی است که به نقاشی شبیه هستند.





صحنه‌ای از فیلم «خواب زمستانی»

جایزه گرند پری (که جایزه برنده دوم جشنواره است)

«عجایب» ساخته آلیس رورواچر تولید مشترک سه کشور ایتالیا، سوییس و آلمان

این فیلم، داستانی درباره بزرگ شدن پسر خلافکاری در بخش شمالی ایتالیا است که وارد یک خانواده روستایی می شود که به تولید عسل می پردازند. این فیلم رئالیستی در عین حال یک دختر نوجوان و احساساتش را در دوران بلوغ مورد توجه قرار می دهد.

نخل طلای بهترین کارگردان

بنت میلر برای فیلم «شکارچی روباه»

این فیلم که بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده، داستانی تراژیک با بازی چنینگ تتوم، استیو کارل و مارک روفالو است. داستان زندگی قهرمان کشتی المپیک، مارک شولتز موضوع این فیلم است.  





صحنه‌ای از فیلم «شکار روباه»


نخل طلای بهترین فیلمنامه

آندری زیواگینتسف و اولگ نگین برای فیلم «لویاتان»

این فیلم روسی را زیواگینتسف کارگردانی کرده است. شخصیت اصلی فیلم مردی است که سعی دارد تا در برابر شهردار فاسد، خانه اش را حفظ کند، اما موفق نمی‌شود. این انسان نیک سرشت در نهایت با خیانت تنها دوستش نیز روبه رو می شود و همسرش را از دست می دهد و سرانجام سر از زندان در می آورد.




صحنه‌ای از فیلم «لویاتان»


نخل طلای بهترین بازیگر زن

جولیان مور آمریکایی برای بازی در فیلم «نقشه‌های ستاره‌ها» ساخته دیوید کراننبرگ

در این فیلم زندگی تصنعی، آلوده و درگیر ستارگان هالیوود ترسیم شده است.

نخل طلای بهترین بازیگر مرد

تیموتی اسپال برای فیلم «آقای ترنر» ساخته مایک لی

این فیلم بر زندگی نقاش بریتانیایی جی.ام.دبلیو ترنر تمرکز دارد و از سبک نقاشی او و اخلاق غیرقابل تحملش، می‌گوید.




صحنه ای از فیلم «آقای ترنر»

جایزه هیات ژوری

«مامی» ساخته خاویر دولان و «خداحافظ به زبان» ساخته ژان لوک گدار

دولان 25 ساله از کبک جوان ترین کارگردان و ژان لوک گدار سالمندترین کارگردان جشنواره بودند. گدار فیلمساز کهنه کار سینمای فرانسه، تصاویری که روایت‌های انتزاعی از سیاست و جامعه را بیان می کنند، در کنار هم قرار داده است و در قالب فیلمی سه بعدی به بیان احساساتش از زندگی امروز پرداخته است. دولان نیز فیلمی داستانی بر مبنای 3 شخصیت یک مادر، پسر 15ساله او و همسایه شان را به پرده سینما برده است.

بخش فیلم کوتاه

عباس کیارستمی به عنوان رییس داوران این بخش در کنار نائومی لووسکی کارگردان و فیلمساز فرانسوی؛ دانیلا توماس کارگردان، فیلمنامه نویس و تدوین گر برزیلی، محمت صالح هارون کارگردانی از چاد و یوآخیم تریر کارگردان بلژیکی به بررسی آثار این بخش پرداخت.

جایزه نخل طلای بخش فیلم کوتاه

سیمون مسا سوتو از کلمبیا برای فیلم «لیدی»

این فیلم 16 دقیقه ای محصول مشترک کلمبیا و بریتانیا است. «لیدی» داستان دختر جوانی است که در صحنه آغازین فیلم از بالکن خانه اش به چشم انداز بیرون خیره شده است. او مادر جوانی است که باید به تنهایی فرزندش را بزرگ کند.

فیلم شایسته تقدیر در این بخش

فیلم کوتاه «آسیا» به کارگردانی کلمنت ترهین-لالانه
فیلم کوتاه «بله ما دوست داریم» به کارگردانی هالوار ویتسو

جایزه دوربین طلا (به اولین فیلم یک کارگردان اهدا می شود)

«دختر میهمانی» تجربه اول کارگردانی ماری آماچوکلی، کلر برگر و ساموئل تیس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Qatar
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
51
21
بیچاره لیلا حاتمی
نظرات بینندگان