arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳

لاریجانی: سیدحسن خمینی از بزرگان دینی کشور و برای ما محبوب هستند/ امروز گرفتار جریان‌هایی هستیم که به دنبال تعطیلی عقل هستند

رییس قوه مقننه ضمن تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام گفت: این انقلاب بزرگی که پیامبر ایجاد کردند بر محور توحید، مبارزه با ظلم، ایجاد قسط و عدالت در جهان بود که آن هم با تحقق قانون اسلامی و حکومتی که محوریتش توحید و مردم‌سالاری بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خشنودی از تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام راحل، بر ضرورت توجه به همه‌جانبه‌نگری، عقلانیت و معنویت در کارها با توجه به نگاه امام (ره) تاکید کرد.

به گزارش «انتخاب»، علی لاریجانی که به همراه نمایندگان مجلس در حرم امام خمینی (ره) برای تجدید میثاق حضور داشت، طی سخنانی اظهار کرد: برای ما نمایندگان ملت فخر و سعادتی است که هر ساله توفیق پیدا می‌کنیم و در چنین ایامی به زیارت حضرت امام (ره) می‌آییم و با این مرد بزرگ هم‌پیمان می‌شویم و راه این مجاهد نستوه را طی می‌کنیم.

رییس قوه مقننه ضمن تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام گفت: این انقلاب بزرگی که پیامبر ایجاد کردند بر محور توحید، مبارزه با ظلم، ایجاد قسط و عدالت در جهان بود که آن هم با تحقق قانون اسلامی و حکومتی که محوریتش توحید و مردم‌سالاری بوده است.

لاریجانی تصریح کرد: هرچند زحماتی که پیامبر کشیدند، در طوفان حوادث قدرت طلبانه‌ای که امویان و عباسیان به راه انداختند، تا حد زیادی به سکون رسید. مخصوصا عباسیان که حیثیت اهل بیت را پرچمداری می‌کردند و ضد آن عمل می‌کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در طول تاریخ ما بعضی از نهضت‌ها وجود داشتند که به بعثت نبوی تاسی کردند اما در طول سال‌های مختلف ما مشاهده کردیم هیچ‌ کدام از این نهضت‌ها دوام جدی نداشته و نتوانستند حرکت تکاملی را ادامه دهند. اکنون شاید ما که در شرایط امام(ره) و زندگی ایشان بودیم و در آن فضا زیست کردیم، کاملا حس نکنیم که چقدر کاری که ایشان انجام دادند کاری بزرگ و بی‌نظیر بود.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) تحقق فکری که در صدر اسلام آغاز شد را که با شرایط سیاه تاریخی به سردی گراییده بود، در صحنه جهانی به صحنه آوردند، یعنی هم فکر تولیدی در بعثت نبوی را برجسته کردند و هم مبارزه با ظلم و استکبار را که در دنیای امروز جز امام(ره) کسی برجسته نکرد. گرچه رجال سیاسی بودند که ذهن‌های محدودی بودند و مردم‌سالاری دینی را به وجود آوردند که براساس نه شرقی نه غربی استوار بود، اما امام(ره) این عزت را برای ایران با این فکر تحقق بخشیدند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: پایه این حرکت همانطور که در سنت اسلامی است، محور عقلانیت می‌باشد یعنی حرکت اسلامی بدون عقلانیت به وجود نمی‌آمد و امروز گرفتار جریان‌هایی هستیم که به دنبال تعطیلی عقل هستند و این افراطیون عامل وهن اسلام می‌باشند.

لاریجانی یکی دیگر از خصوصیات امام (ره) ویژه عقلانیت عنوان کرد و افزود: ویژگی دیگر امام (ره) همه‌جانبه‌نگری در تفکر بوده است، یعنی همه وجوه فکر اسلامی را یک جا دنبال می‌کردند و گزینشی نبوده است و اگر به مردم سالاری توجه می‌کردند، لوازم آن را هم می‌پذیرفتند و مخصوصا نسبت به اجرای قوانین اسلامی تاکید بسیاری داشتند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ثمره این تلاش‌ها، استقرار و پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است که امیدواریم در این شرایط حساس که کشور ما در آن قرار دارد که از یک سو به خاطر رفتار ماجراجویانه غربی‌ها با چالش مواجه هستیم و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی که بیشتر ناشی از مدیریت‌های غلط بوده است، احتیاج به نگاه امام(ره) در ابعاد همه جانبه نگری و توجه به عقلانیت و معنویت داریم که باید دنبال شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز در محضر یادگار حضرت امام هستیم زیرا حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی از بزرگان دینی کشور و برای ما محبوب هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۱۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
4
25
احسنت اقای لاریجانی
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
1
4
مطالب لاریجانی به دلمان نشست.
ebrahim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
1
0
دورد بر لاریجانی
نظرات بینندگان