arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
پیروز ارجمند:

آماده مناظره با دلواپسان امور فرهنگی هستیم/لغو کنسرتها به صورت قضایی پی‌گیری می‌شود

پیروز ارجمند در پاسخ به اینکه واکنش مرکز موسیقی به اقدامات خودسرانه در لغو کنسرت های موسیقی چیست، خاطرنشان کرد: به غیر از یک مورد لغو کنسرت وحید تاج در شهرستان یزد تاکنون هیچ یک از کنسرت های موسیقی به دلیل حضور نیروهای خودسر از سوی این مرکز لغو نشده است. یک مورد لغو مجوز یادواره استاد ایرج هم به خاطر جلوگیری از سوء استفاده از مقام ایشان رخ داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیروز ارجمند ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب، گفت: همزمان با کنسرت ارکستر مهرنوازان به سرپرستی استاد فخرالدینی در شیراز سرپرستی ارکستر ملی ایران را رسما به ایشان ابلاغ می کنم.

به گزارش انتخاب، وی که برای شرکت در کنسرت ارکستر مهرنوازان در شیراز حضور یافت، افزود: باید از ارکستر مهرنوازان تقدیر کرد چراکه در نبود ارکستر ملی ایران خلاء این ارکستر را پر کرد.

وی با بیان اینکه در خلال اجرای کنسرت سال گذشته سالار عقیلی و استاد فخرالدینی حسرت نبود این ارکستر را می خورده است، خاطرنشان کرد: نقش فرهاد فخرالدینی در تاریخ موسیقی ملی ایران را کمتر موسیقی دانی برعهده داشته است، چراکه وی به صورت مستمر، پیوسته و آزادمنشانه در این موسیقی تلاش داشته است.

به خاطر بهره نبردن از فخرالدینی، متاسفم

ارجمند با ستودن نقش فخرالدینی در زنده نگاه داشتن موسیقی فیلم و تربیت شاگردانی که امروز از چهره های موثر موسیقی ایران هستند با انتقاد از مدیران گذشته در عدم استفاده از استاد فخرالدینی، گفت: من متاسفم برای کسانی که در دوره های پیشین مدیریت موسیقی را برعهده داشتند و نتوانستند از حضور چهره هایی چون فرهاد فخرالدینی در رهبری ارکستر ملی ایران بهره ببرند و دست به دامن چهره های خارجی شدند که مصداق این شعر حافظ است که سالها دل طلب جام جم از ما می کرد/ آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد.

وی همچنین با مردمی خواندن سالار عقیلی و فخرالدینی، اشاره کرد: معدود هنرمندی در ایران هست که وجه مردمی به اندازه این دو هنرمند داشته باشند، از این رو ارکستر مهرنوازان به واسطه این مردمی بودن مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس مرکز موسیقی در بخش دیگری از تلاش های انجام گرفته در موسیقی استان فارس حمایت کرد و گفت: با تلاش مدیران فرهنگی این استان چراغ موسیقی در فارس روشن است.

ارجمند به اقدامات صورت گرفته در دوره جدید فعالیت مرکز موسیقی اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای عالی موسیقی با رویکردی تخصصی از تازه ترین برنامه های این مرکز است که به صورت جدی و مداوم در حال کار است. همچنین آیین نامه های جدیدی در حال تدوین است تا با بهره بردن از جامعه شناسان، روانشناسان و کارشناسان حوزه موسیقی به برنامه ریزی در این باره بپردازند.

این مقام فرهنگی وزارت ارشاد از تحولات در حوزه موسیقایی استان ها خبر داد و گفت: اساسنامه انجمن های موسیقی استان ها در حال بازنگری است تا عملکرد این انجمن ها بهبود یابد.

آماده مناظره با گروه های دلواپس امور فرهنگی هستیم

پیروز ارجمند در پاسخ به اینکه واکنش مرکز موسیقی به اقدامات خودسرانه در لغو کنسرت های موسیقی چیست، خاطرنشان کرد: به غیر از یک مورد لغو کنسرت وحید تاج در شهرستان یزد تاکنون هیچ یک از کنسرت های موسیقی به دلیل حضور نیروهای خودسر از سوی این مرکز لغو نشده است. یک مورد لغو مجوز یادواره استاد ایرج هم به خاطر جلوگیری از سوء استفاده از مقام ایشان رخ داد.

رئیس مرکز موسیقی با اعلام اینکه در برخورد با لغو کنسرتها با شکایت قضایی پیگیر این موضوع هست، افزود: در این باره خوشبختانه با تفاهمی که میان ما و دستگاه قضایی وجود دارد با این گونه اقدامات برخورد قاطع می شود.

ارجمند، تاکید کرد: این گونه رفتارها مورد تایید هیچ یک از ارکان نظام نیست و من به قاطعیت می گویم با این شیوه برخوردها حتما برخورد خواهیم کرد.

وی، ادامه داد: بدین گونه نیست که ما برخوردی صورت ندهیم. چراکه ما نیز دلواپس رفتار این افراد هستیم. هریک از گروه های خودسر که دلواپس امور فرهنگی و هنری کشورند آمادگی داریم با آنها وارد مذاکره و مناظره شویم، اما اجازه چنین حرکاتی را هم نمی دهیم.

نظرات بینندگان