arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

تکلیف فعالیت غول نفتی برزیل در ایران مشخص شد/ دفتر تهران پتروبراس تعطیل است

سفیر برزیل در تهران با تائید تعطیلی دفتر پتروبراس برزیل در تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال مشارکت جدید نفتی شرکت ملی نفت ایران با پتروبراس برزیل در آب‌های عمیق دریای خزر، توضیح داد: از این مشارکت جدید نفتی بین پتروبراس و شرکت ملی نفت ایران بی خبر هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سانتیاگو ایرازابال مورائو درباره احتمال بازگشت شرکت پتروبراس برزیل به صنایع نفت و گاز ایران پس از توافق مقدماتی ایران و کشورهای 5+1، گفت: در حال حاضر پتروبراس برزیل بخش عمده فعالیت‌های خود را بر روی توسعه صنایع نفت و گاز برزیل متمرکز کرده است.

به گزارش انتخاب، سفیر برزیل در تهران با اعلام اینکه پتروبراس برای توسعه برخی از میادین نفت و گاز فراساحلی برزیل در آب‌های عمیق فعالیت‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است، تصریح کرد: از این رو هم اکنون توسعه فعالیت‌های داخلی در صنایع نفت و گاز برزیل در اولویت پتروبراس قرار دارد.

این دیپلمات دولت برزیلیا با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی پتروبراس برزیل پروژه فعالیت در صنایع نفت و گاز ایران ندارد، اظهار داشت: علاوه بر این فعالیت‌های خارج یو بین المللی پتروبراس هم کاهش یافته است.

مورائو با بیان اینکه پتروبراس به تمامی تعهدات خود در قبال یک قرارداد اکشتاف نفت در خلیج فارس نسبت به شرکت ملی نفت ایران کاملا پایبند بوده است، تبیین کرد: از این رو با توجه به اولویت فعالیت‌های داخلی، پتروبراس فعلا برنامه ای برای بازگشت به صنایع نفت و گاز ایران ندارد.

سفیر برزیل در تهران با تائید تعطیلی دفتر پتروبراس برزیل در تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال مشارکت جدید نفتی شرکت ملی نفت ایران با پتروبراس برزیل در آب‌های عمیق دریای خزر، توضیح داد: از این مشارکت جدید نفتی بین پتروبراس و شرکت ملی نفت ایران بی خبر هستم.

مهمترین پروژه مشترک شرکت ملی نفت ایران با شرکت پتروبراس برزیل کشف ذخایر جدید هیدروکربوری در بلوک‌های اکتشافی ایران در خلیج فارس همچون تفتان بود.

در این بین هر چند این شرکت برزیلی با حفاری دو حلقه چاه از کشف ذخایر نفتی اقتصادی در این بلوک اکتشافی ایران در خلیج فارس خبر داده بودند اما مسئولان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تاکید کرده بودند: " نفت كشف شده توسط پتروبراس برزيل در ميدان تفتان خليج فارس قابل توجه و اقتصادي نيست."

شرکت برزیلی پتروبراس پس از پایان فعالیت های اکتشافی خود دریای خزر، جز اولین شرکت‌های نفتی خارجی بود که دفتر مرکزی خود در تهران را تعطیل کرد.

خورخه لويز زلادا مدير امور بين‌الملل پتروبراس برزيل هم پیشتر با اشاره به پایان ماموریت اکتشافی این شرکت بزرگ نفت آمریکای جنوبی، تاکید کرده بود: اکتشافاتی که در این کشور انجام داده از لحاظ اقتصادی به‌ صرفه تشخیص داده نشده و به همین دلیل امتیاز این اکتشافات به دولت ایران بازگردانده می‌شود.

خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش داده بود: غول نفتی پتروبراس برزیل در نظر دارد 38 دفتر و شعبه خود را در خارج از این کشور تعطیل و فعالیت های خود را بر روی بهره برداری از حوزه‌های نفتی عظیم پنهان در زیر لایه های نمکی بستر آب های برزیل متمرکز کند.
منبع: مهر
برچسب ها: پتروبراس ، اکتشاف ، خزر ، نفت
نظرات بینندگان