arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

گزارش اخیر آژانس بر مذاکرات آتی ایران و 1+5 تاثیر می‌گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که گزارش اخیر آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات آینده ایران و گروه 1+5 و اصلاح فضا تاثیر می‌گذارد.

منصور حقیقت‌پور  با بیان اینکه گزارش اخیر آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران حرف گذشته جمهوری اسلامی مبنی بر نبودن انحراف در برنامه هسته‌ای را تکرار کرد گفت: ما از همان اول هم اعلام کردیم که انحرافی در برنامه هسته‌ای‌مان وجود ندارد.

وی افزود: این غربی‌ها بودند که برنامه هسته‌ای ما را از مسیر حقوقی به مسیر سیاسی بردند و سیاسی کاری کردند، حال اینکه ما از همان ابتدا تاکید داشتیم که نه تنها برنامه هسته‌ای‌مان هیچ‌گونه انحرافی ندارد، بلکه باید حق‌مان را بدهند یعنی از دانش هسته‌ای دنیا به ما کمک و مشاوره بدهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دنیا به خصوص غربی‌ها منهای مرتجعین منطقه به رهبری عربستان و صهیونیست‌ها می‌خواهند مساله‌شان را با ایران حل کنند چون دنیا می‌خواهد تکلیف مشخص شود اما غربی‌ها توانایی حل مساله خودساخته‌شان ندارند.

حقیقت‌پور افزود: ما می‌گوییم که آنها می‌توانند از تاسیساتمان بازدید کنند و توانایی‌های ما را کنترل کنند. چیزهایی که ما به آنها عرضه کردیم، یک هزارم مواردی است که اسرائیلی‌ها اعلام کرد‌ه‌اند. ما خود همه چیز را شفاف اعلام می‌کنیم اما آنها می‌خواهند با مانور قدرت در این راه امتیاز بگیرند.

وی در ادامه گفت: اکنون با توجه به اینکه آژانس در گزارش خود به صورت شفاف اعلام کرده که ایران در برنامه هسته‌ای‌اش انحرافی ندارد، این موضوع می‌تواند مذاکرات آتی ایران و 1+5 تاثیرگذار باشد و به اصلاح فضا کمک می‌کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا هرچه ایران با آژانس توافق کرده است، می‌تواند در حل مساله دراز مدت هسته‌ای ایران موثر باشد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان