arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳

اصغر فرهادی رییس گروه داوران جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک شد

فرهادی سومین ایرانی است که در هیات داوران این جوایز جای می گیرد و پیش از او جعفر پناهی و تهمینه میلانی داور این جشنواره شده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نقل از فیلم بیزینس، اصغر فرهادی رییس گروه داوران بین المللی جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک (APSA) امسال شد.

به گزارش انتخاب، فرهادی که تاکنون سه بار به عنوان برنده این جایزه انتخاب شده و جوایز بهترین فیلمنامه و جایزه بزرگ داوران را برای فیلم «درباره الی» در سال 2009 گرفته، جایزه بهترین فیلم را نیز برای «جدایی» در سال 2011 از این جشنواره در کارنامه‌اش دارد. فیلم‌های فرهادی تاکنون و در ظرف هفت سال اخیر، در مجموع 10 بار نامزدی دریافت جایزه این جشنواره سینمایی را به دست آورده اند.

فرهادی سومین ایرانی است که در هیات داوران این جوایز جای می گیرد و پیش از او جعفر پناهی و تهمینه میلانی داور این جشنواره شده بودند.

فرهادی ریاست 6 عضو گروه داوری را برعهده خواهد داشت که از میان سینماگران بین‌المللی برای ماه دسامبر انتخاب می‌شوند. اسامی دیگر اعضای گروه داوری در ماه های آینده اعلام خواهد شد.

جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک در استرالیا که سومین دوره آن در سال ۲۰۰۹ بر‌گزار شد، با جشنواره سینمایی آسیا پاسیفیک که تاکنون 56 دوره آن برگزار شده فرق دارد و این دو برنامه هنری که تقریبا یک حوزه جغرافیایی را مورد توجه قرار داده اند، با هم رقابت دارند.

مراسم هشتمین جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک در بریسبین استرالیا و در تاریخ 11 دسامبر(20 آذر)  برگزار می شود.

این جشنواره از سوی کویینزلند و استرالیا ترتیب داده شده تا فیلم ها، بازیگران، کارگردانان و فرهنگ آسیا-پاسیفیک را به مخاطبان جهانی معرفی کند. یونسکو نیز از حامیان این جوایز برای معرفی فرهنگی این منطقه از جهان از طریق رسانه فیلم است.

این برنامه اولین بار در سال 2007 شروع به کار کرد و با همکاری یونسکو و فدراسیون بین الملی فیاپف کلید خورد. فیلم های 70 کشور از منطقه آسیا-پاسیفیک در این رویداد هنری بررسی می شوند.

این جوایز در چهار بخش فیلم بلند، فیلم بلند انیمیشن، فیلم بلند کودکان و فیلم بلند مستند به بررسی برترین ها می پردازد و جوایز خود را به بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم انیمیشین بلند، بهترین فیلم بلند مستند، بهترین فیلم بلند کودکان، دستاورد در کارگردانی، بهترین فیلمنامه، دستاورد در فیلمبرداری، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن اهدا می کند. این جوایز علاوه بر این شامل سه جایزه ویژه نیز هست که شامل جایزه فیاپف به بهترین فیلم از منطقه آسیا-پاسیفیک، جایزه یونسکو برای مشارکت و معرفی فرهنگی از طریق فیلم و جایزه بزرگ داوران می شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان