arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

جنتی: عصر حاضر زمان برانگیختن و خودآگاهی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با بازگشت به معانی قرآنی و پرهیز از تعصب جاهلانه باید اختلافات را کنار بگذاریم و به یک وحدت الهی برسیم.

علی جنتی شب گذشته در مراسم تجلیل از نفرات برتر طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن اظهار کرد: قرآن معجزه جاودانه‌ای است که از سپهر عالم قدس بر سراپرده دنیا نازل شده تا در مسیر کمال و هدایت انسان و امت باشد. کلام وحی اصلی‌ترین منبع شناخت حقیقت است و انس با قرآن موجب تعمیق معنا در افق زندگی انسان است از این رو حضرت علی (ع) می‌فرماید قرآن حلال مشکلات مادی و معنوی است.

وی تصریح کرد: اگر ما به احکام و سیره زندگی ائمه نگاه کنیم در می‌یابیم که رسالت تعلیم، تبلیغ و اقامه احکام نورانی قرآن از مهم‌ترین ارکان سیره آنها بوده است و هم‌اکنون ترویج کتاب خدا از فضایل نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقارن عید مبعث با سالروز آزادسازی خرمشهر نشان از آن دارد که ملت ما با تاسی از قرآن توانسته‌اند به پیروزی برسند. اسلام در دنیای امروز با بحران هویت معرفتی نسبت به قرآن مواجه است که خود را به شکل عدم انسجام فرهنگی یا تعارضات عقیدتی نشان می‌دهد. اگر قلم نخبگان و دولتمردان در کشورهای اسلامی در مسیر بازگشت به قرآن قرار گیرد اینگونه بحران‌ها حل می‌شود.

جنتی افزود: عصر حاضر زمان برانگیختن و خودآگاهی است، لذا با بازگشت به معانی قرآنی و پرهیز از تعصب جاهلانه باید اختلافات را کنار بگذاریم و به یک وحدت الهی برسیم. مسلمانان می‌توانند با حفظ اعتدال و تکیه بر عناصر مشترک دینی، اتحاد خود را تقویت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران، انس با قرآن در میان اقشار مختلف جامعه شکل گرفته است و قاریان را در همه محافل می‌بینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امید است این مسابقات که 30 سال در مسیر ترویج قرآن و هنر آسمانی کار کرده است بتواند مسیر تکاملی خود را طی کند و من در اینجا از تمام کسانی که در برپایی این مسابقه همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم.

در پایان این مراسم به 14 نفر از حافظان برتر شرکت‌کننده در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم با اهدای هدایا و لوح تندیس تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:

مهسا صادقیان‌فر 9 ساله از خوزستان حافظ 10 جزء، فاطمه تکیه از قم 27 ساله حافظ کل، نرگس بیگی‌پور از یزد 36 ساله حافظ 17 جزء، نرگس فرجی از کردستان 9 ساله حافظ 13 جزء، امیرحسین جاوید از استان مرکزی 12 ساله حافظ 15 جزء، کوثر اسلانی از خراسان رضوی 11 ساله حافظ 11 جزء، فاطمه حامدی از خراسان رضوی 11 ساله حافظ 11 جزء، مریم فولادی از کردستان 10 ساله حافظ 11 جزء، سعیده یزدانی از خراسان شمالی 19 ساله حافظ 26 جزء، طیبه ربیعی از استان مرکزی 26 ساله حافظ 18 جزء، وجیهه رضایی کماسی از گلستان 30 ساله حافظ 10 جزء، مرضیه زینعلی از خراسان جنوبی 21 ساله حافظ 14 جزء، حسن بنی‌اسد از خوزستان 15 ساله حافظ 12 جزء، فاطمه جهان‌آبادی از قم 27 ساله حافظ 13 جزء بودند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: وحدت ، تندیس ، کوثر ، مبعث
نظرات بینندگان