arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

امتیاز پحش برنده نخل طلای فیلمنامه کن در نزدیک به 40 منطقه از جهان

گفته شده کمپانی‌هایی از ایتالیا، مکزیک و آرژانتین نیز تقاضای خرید امتیاز پخش این فیلم را دارند ولی هنوز قراردادهای لازم را امضا نکرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «لویاتان» به کارگردانی آندری زویاگینتسف  که جایزه بهترین فیلمنامه کن را برای زویاگینتسف به عنوان فیلمنامه‌نویس به همراه داشت، موفق شد تا کنون امتیاز پخشش را به 40 کشور مختلف بفروشد اما با این حال هنوز روشن نیست که این فیلم در سرزمین خودش یعنی روسیه امکان نمایش پیدا کند یا خیر.  

به گزارش انتخاب، پیرامید اینترنشنال که کار بازاریابی این فیلم را انجام داده تاکنون آن را به کشورهایی چون پرتغال، هنگ کنگ، تایوان و کشورهای اسکاندیناویایی فروخته است. این فیلم برای اکران در تاریخ 24 سپتامبر برنامه‌ریزی شده است.

بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند، اسپانیا و برزیل و آمریکا و کانادا از دیگر کشورهایی هستند که در سینماهای خود شاهد نمایش این فیلم خواهند بود.

گفته شده کمپانی‌هایی از ایتالیا، مکزیک و آرژانتین نیز تقاضای خرید امتیاز پخش این فیلم را دارند ولی هنوز قراردادهای لازم را امضا نکرده اند.

در همین حال چشم انداز نمایش این فیلم در روسیه نامشخص است. قانون جدیدی که بیان ناسزا در سینما و تئاتر را منع می کند و از اول جولای (یعنی یک ماه دیگر) در روسیه به اجرا درمی آید ممکن است عامل بازدارنده از نمایش این فیلم در روسیه شود. در این فیلم در اندک مواردی از زبانی خشن استفاده شده است و بر اساس قانون فیلم های حاوی ناسزا و بددهنی نمی‌توانند مجوز اکران به دست آورند. این در حالی است که هنوز روشن نیست که آیا هنگام نمایش چنین فیلم های می تواند واژه‌های نامناسب با صدای «بیپ» پوشانده شود یا کارگردان موظف است این صحنه ها را عوض کند.

در هر حال «لویاتان» قرار است در اوایل ماه آینده در مراسم اختتامیه جشنواره کینوتاروف به عنوان بزرگترین فستیوال فیلم ملی روسیه برای اولین بار به نمایش درآید.

آندري زوياگينتسف در سال 2011 با فيلم «النا» در جشنواره کن حضور یافت، اما به دلیل حضور در بخش نوعی نگاه به جمع فيلمهای رقابتی راه نيافت.

«لویاتان» درامی غمگين با بازی‌‌های درخشان و روایتگر زندگی در روسیه امروز است. شخصیت اصلی این فیلم مردی است که در نزاع حقوقی با شهردار فاسد، خانه اش را از دست می دهد، ولی ماجرا به همینجا ختم نمی شود و تسلسل بدبیاری ها ادامه دارد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان