arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

روزی که تلنگری به پايان عصر تندروي ها بود

نكته بسيار مهمي كه طيف منتقد مذاكرات و تیم سياست خارجه دولت روحاني بايد متوجه آن باشند اين است تمامي تصميماتي كه براي مذاكرات هسته‌اي اتخاذ مي‌شود با مشورت و صلاحديد مقامات بالاي كشوري است. زماني كه افراد خواستار مناظره در اين رابطه هستند در واقع مي‌خواهند با نظر بسياري از مقامات روبه‌رو شوند و آن را به نقد بكشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌هاي مخالف دولت از بي‌اعتمادي مردم به دولت مي‌گويند در حالي كه به اعتماد مردم در 24خرداد توجهي ندارند. اعتماد مردم به روحاني در خرداد92 و با راي‌هايي كه در صندوق راي ريختند، نشان داده شد و اين به معناي پايان تندروی تفسیر شد.

به گزارش انتخاب، به عقيده بسياري از فعالين سياسي دوره تندروي به سر آمده و اكنون فصل ديگري با نام عقلانيت و اعتدال آغاز شده است و اكنون اعتماد مردم را بايد در اين زاويه از حيات سياسي جامعه جست. تمامي كساني که منتقد دولت هستند و معتقدند اعتماد مردم به دولت از دست رفته بايد منتظر انتخابات مجلس آينده باشند. بي‌شك انتخابات آينده مجلس محك و نشانگر خوبي براي درك از ميزان اعتماد مردم به دولت خواهد بود.

همچنین تاكنون نشاني از اينكه مردم به دولت بي‌اعتماد شده‌اند وجود نداشته است اما ظاهرا اصحاب تندرو به نااميد كردن مردم از دولت اميدوارند. اكنون اخباري مبني بر اين كه صدا و سيما قصد دارد تا به شكل جدي تقاضاي ۱۱۱ نماينده‌اي كه خواستار برگزاري مناظره هسته‌اي شده‌اند را مورد بررسی قرار دهد. مناظره در موضوعات مختلف مانند عملكرد 8ساله احمدي‌نژاد، وضعيت اقتصادي، پرونده‌های فساد مالی و ميزان درآمدي كه دولت گذشته داشته، در صورتي كه به صورت آزاد برگزار شود قطعا مثبت خواهد بود اما درباره بحث هسته‌اي موضوع متفاوت است. بحث هسته‌اي مباحث فني و محرمانه فراواني دارد.

نكته بسيار مهمي كه طيف منتقد مذاكرات و تیم سياست خارجه دولت روحاني بايد متوجه آن باشند اين است تمامي تصميماتي كه براي مذاكرات هسته‌اي اتخاذ مي‌شود با مشورت و صلاحديد مقامات بالاي كشوري است. زماني كه افراد خواستار مناظره در اين رابطه هستند در واقع مي‌خواهند با نظر بسياري از مقامات روبه‌رو شوند و آن را به نقد بكشند. اين شيوه و نحوه برخورد قطعا نشانگر تندروي در قضاوت است. حال بايد از فعالان سياسي پرسيد از تندروي‌هاي گذشته چه سودي برده‌اند كه اكنون بر عملكرد اشتباه خود پاي مي‌فشارند. به نظر مي‌رسد تندروها به پايان راه رسيده‌اند كه اكنون به دستاويزي ديگر متوسل شده‌اند.


منبع: آرمان

نظرات بینندگان