arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

جزئیات شهریه مراکز پیش دبستانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر: رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش با اعلام جزییات شهریه پیش دبستانی ها گفت: شهریه پیش دبستانی ها به صورت درصدی از شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی تعیین شده اما پول پرداختی از سوی والدین نباید بیشتر از 80 درصد سقف شهریه دبستانهای غیردولتی باشد.

مرضیه گرد گفت: شورای نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی در هر استانی متناسب با بخش آموزش ابتدایی باید شهریه پیش دبستانی‌ها را اعلام کند. با توجه به اینکه تعداد کلاسها و ساعت مراکز پیش دبستانی کمتر از مدارس ابتدایی غیردولتی است نباید شهریه این مراکز بیشتر از مدارس ابتدایی اعلام شود.

به گفته گرد، پیش دبستانی‌ها در دو بخش تعریف می‌شوند که صدور مجوز آنها بر عهده سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش است و تهیه محتوا و نحوه فعالیت آنها بر عهده معاونت آموزش ابتدایی است.

وی افزود: پیش دبستانی ماهیت غیردولتی دارند اما مدارس دولتی که درگذشته مجوزفعالیت دریافت کرده‌اند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. البته به دلیل اینکه از والدین وجه دریافت می‌کنند نمی توانند عنوان دولتی داشته باشند.

وی درباره نحوه فعالیت مراکز پیش دبستانی در مناطق دو زبانه نیز گفت: در مناطق محروم و دو زبانه باید شرایطی فراهم شود تا خانواده‌هایی که توان مالی ندارند به شکل خرید خدمات آموزشی از خدمات مراکز پیش دبستانی بهره‌مند شوند.

گرد در پایان تعداد دانش‌آموزان مراکز پیش دبستانی را 531 هزار نفر عنوان کرد که در 15 هزار و 994 مدرسه حضور دارند.
نظرات بینندگان