arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

استقبال کرزی از خروج آمریکا از افغانستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور افغانستان امروز چهارشنبه از طرح آمریکا برای خروج کامل نظامیان خود از خاک افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، حامد کرزی در سخنانی ضمن استقبال از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای خارج کردن همه نظامیان آمریکایی از افغانستان تا پایان سال 2016 میلادی از شبه نظامیان طالبان نیز خواست تا از این فرصت برای دستیابی به صلح استفاده کنند.

بر اساس این گزارش در حالی که اکنون 32 هزار نظامی آمریکایی در خاک افغانستان حضور دارند اوباما به تازگی اعلام کرده است که این تعداد تا اوایل سال آینده به کمتر از 9800 نفر کاهش خواهد یافت و کل نیروهای آمریکایی تا پایان سال 2016 از افغانستان خارج خواهند شد.

کرزی با انتشار بیانیه ای افزود: پایان حضور نظامی آمریکا و مسئولیت کامل نیروهای افغان برای برقراری نظم و امنیت یکی از درخواست‌های اصلی رئیس جمهور، دولت و مردم افغانستان بوده است. کرزی همچنین از شبه نظامیان طالبان خواسته است تا از این فرصت تاریخی استفاده کند و به بهانه حضور نیروهای خارجی در این کشور برای همیشه پایان دهند.

کرزی افزود: دولت افغانستان از جامعه بین المللی به خاطر کمک های آن در سال های گذشته تشکر و قدردانی می کند و بر این باور است که نیروهای افغان می توانند امنیت مردم و حاکمیت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند
نظرات بینندگان