arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

شبکه های ماهواره ای بنیان اخلاقی خانواده ها را هدف گرفته اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس دیوان عالی کشور گفت:از شبکه هایی که بنیان اخلاقی و بی عفتی عمومی خانواده را هدف قرار داده سخت نگرانیم.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، آیت الله «احمد محسنی گرکانی» در یادداشتی با عنوان «مهجوریت از فرهنگ قرآن»ارسالی برای رسانه ها نوشت:دانش پژوهان قرآنی سعی می کنند مردم را با زیبایی ها و مفاهیم عالی قرآن آشنا کنند که جوانان فهیم ما بدانند و بفهمند که امروز روی آوردن به اندیشه و تفکر قرآنی و بصیرت پیدا کردن در آن، سعادت آنان را رقم می زند.

در این یادداشت کوتاه افزوده شده است:زندگی با قرآن راحتی را برای آنها به ارمغان می آورد.نتیجه جدایی از فرهنگ قرآن به دام گسترده دشمنان فرهنگ قرآن کریم افتادن است.

« گرچه جای تاسف دارد ما در دوران مهجوریت قرآن کریم از نگاه تدبر و تفکر و عمل قرار داریم، اما دانشمندان و روحانیون نباید با جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب فاصله داشته باشند به ویژه دانشگاهیان که در لب مرز مشکلات فرهنگی قرار دارند با شبکه های ماهواره ای و اینترنتی و لوح های فشرده که مروج بی عفتی و فساد اخلاقی اند، روبرو هستند.

در ادامه یادداشت آمده است: دشمن از این طریق به بنیان های فکری و اخلاقی جوانان حمله کرده و از چهار هزار شبکه ماهواره 120 شبکه آن به سمت ایران اسلامی سرازیر شده است،از شبکه هایی که به مسایل سیاسی دست اندازی می کنند و همچنین علیه فقهای اسلامی مسایلی را مطرح می کنند نگرانیم.

یادداشت چنین پایان می پذیرد:اما از شبکه هایی که بنیان اخلاقی و بی عفتی عمومی خانواده را هدف قرار داده سخت نگرانیم. امروز اسلام گرایان، مبلغان،حوزه های علمیه، مراجع عالیقدر نظام و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می بایست تدبیر ویژه برای پیشگیری از این سیل بنیان کن بنمایند که فردا دیر است.

نظرات بینندگان