arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

ترافیک دیدارهای ظریف در الجزیره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در حاشیه هفدهمین اجلاس میان دوره ای جنبش عدم تعهد در الجزیره پایتخت الجزایر، با همتایان خود از کشورهای مختلف دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ظریف در حاشیه نخستین روز از این اجلاس با وزیران امور خارجه اسپانیا، لبنان، مصر و ونزوئلا دیدار و گفت و گو کرد.

بحث و تبادل نظر با اخضر ابراهیمی نماینده سابق دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه بخش دیگری از دیدار های ظریف در حاشیه نخستین روز این اجلاس بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را برعهده دارد، همچنین با وزیر خارجه عمان و نیز رییس مجلس مردمی الجزایر دیدار و گفت وگو کرد.

به گفته محمود محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، حدود 50 کشور برای دیدار و گفت وگو با ظریف درخواست ملاقات خود را ارایه کرده اند که انجام این دیدارها در حال برنامه ریزی است.

هفدهمین اجلاس میان دوره ای وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با شعار «تقویت همبستگی برای صلح و پیشرفت» روز یکشنبه در کاخ ملت ها (قصر الامم) الجزیره پایتخت الجزایر آغاز به کار کرد و فردا به کار خود پایان می دهد.
نظرات بینندگان