arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

مشاجره لفظی نمایندگان روسیه و اوکراین در شورای امنیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفرای مسکو و کی‌یف در سازمان ملل به دنبال ناآرامی‌ها در مناطق شرقی اوکراین در شورای امنیت مشاجره لفظی کرده و هر دو از این شورا خواستند تا برای پایان دادن به این بحران وارد عمل شود.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: شورای امنیت باید از اوکراین بخواهد تا به آشوب‌های نظامی پایان داده و بر لزوم در نظر گرفتن منافع تمامی شهروندان این کشور تاکید کند.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین گامی در مسیر درست بود اما تا زمانی که کی‌یف عملیات نظامی خود در شرق اوکراین را متوقف نکند، روسیه نمی تواند با این کشور وارد مذاکره شود. برگزاری مذاکره با کی‌یف در حالی که مردم را می‌کشد کار بسیار دشواری است.

در هیمن حال یوری سرگیو، سفر اوکراین در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا این نهاد مسکو را به خروج سربازان روس، گروه‌های شبه نظامی و صدها نیروی چچنی، قزاق و سربازان "مزدور" از اوکراین ملزم کند.

وی مسکو را به تحریک جدایی‌طلبان در شرق کشورش متهم کرد.

سرگیو ادامه داد: اوکراین به دنبال راه حلی صلح‌ آمیز است اما روسیه باید بی ثباتی و ترغیب جدایی طلبی در شرق اوکراین را متوقف کند.

این در حالی است که اکثریت اعضای شورای امنیت انتخابات اوکراین را تحسین کردند.

جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی گفت: علی رغم موفقیت آمیز بودن انتخابات اوکراین که می‌تواند آغاز فصل جدیدی در این کشور باشد، نا آرامی‌ها همچنان باعث زخمی و کشته شدن شهروندان اوکراین می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان