arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

سردار سلامی: سپاه پیش‌مرگ امت اسلامی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی ثارالله (ع) که در سالن شهید افراسیابی ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ولایت حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) اظهار داشت: برای ما افتخار بزرگی است که تولد سپاه با میلاد خجسته ائمه اطهار (ع) مخصوصا حضرت امام حسین هم‌نام شده است.
 
وی افزود: افتخار بزرگ سپاه این است که سپاه معجزه و محصول ذهن نورانی و الهی حضرت امام خمینی(ره) بوده است.
 
سردار سلامی تصریح کرد: روز تولد حقیقی سپاه در ده محرم 61 هجری است آن زمانی که اصحاب وفادار و فداکار حضرت اباعبدالله‌الحسین در آن میدان دلدادگی و صحنه‌های سخت و غم انگیز اوج ارادت و عشق خود را به امام مسلمین در نهایت زیبایی به ظهور می‌رساندند در آن زمان سپاه پاسداران شکل گرفت.
 
وی افزود: به همین دلیل است که آن روح بلند فداکاری آن سرشت عجین شده با عشق و دلدادگی آن جوانمردی‌ها، آن ریختن آبروی آب، آن قطع شدن دست‌ها و بریده شدن سرها و آغشته شدن محاسن به خون‌های سرخ جلوه‌های زیبای شعر و شور و فداکاری از آن زمان دل انگیز به این زمان منتقل شد و روح یک سپاه بزرگ را برای دفاع از اسلام و ولی امر مسلمین جهان و آزادگی مستضعفین عالم از بردگی مستکبران و به استقلال رسیدن حقیقی جهان اسلام برای زنده کردن جهانی که در اسارت جهان مدرن بود به کار گرفت.
 
سردار سلامی اظهار داشت: سپاهی با روح فداکاری و شهادت طلبی که پاسداران روح وجودشان را و نیز درس جهاد را از امام حسین(ع) آموختند و به یاران آن حضرت اقتدا کرده و لباس جهاد به عنوان لباس عزت مسلمانان بر تن کرده‌اند.  
 
وی افزود: لباس سبز پاسداران محصول خون سرخی است که به عنوان تعهد آن‌ها و پای‌مردی‌شان است و پاسداران در آزمون‌های سخت در میدان‌های بزرگ رو سفید بیرون آمدند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: پاسداران از اولین روزهای تولد سپاه تا سخت‌ترین معرکه‌ها و نبردها با دشمنان اسلام در ایران و خارج از ایران درگیر نبرد سختی شدند و هرگز در برابر سختی‌ها و خطرات و شکوه قدرت ظاهری دشمن نه سر فرود آوردند و نه عقب نشینی کردند.
 
سردار سلامی گفت: پاسداران با عزم‌های راسخ و محکم با جسم‌هایی مستحکم همه جا در هر نبردی در مقابل دشمن ایستادند و ده‌ها هزار شهید والا مقام در قبل و حین و پس از دفاع مقدس حاصل به صحنه درآوردن روح این غیرت در جسم پاسداران عزیز ما بوده و ستارگان درخشان و بدون غروب نهاد مقدس سپاه، این عزیزان بودند.  
 
وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره علمدار و پرچم‌دار جهاد علیه دنیای استکبار بوده است.
 
جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: در عرصه فرهنگی و جنگ نرم سپاه و بسیج با گام‌های مستحکم بصیرت انقلابی، هوشمندی و عمل به موقع و موثر راه دشمن را بر دل‌های جامعه بسته‌اند.
 
وی تصریح کرد: سپاه فتنه‌های داخلی را خاموش کرده امنیت مرزهای اسلامی را برای مرزداران این کشور تامین کرده و در عرصه سازندگی با قدرتی شگفت‌آور به زیربنای توسعه و پیشرفت این کشور کمک کرده و در محرومیت‌زدایی و لحظه‌های غم و مصیبت همراه و هم درد مردم بوده است.  
 
سردار سلامی گفت: سپاه پیش‌مرگ امت اسلامی برای استقبال از خطرات و صحنه‌های سخت بوده و مستحکم در صحنه‌های درونی و بیرونی با دشمنان خدا در حال ستیز است.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: سپاه چه در مناطق دور و چه نزدیک آرزوهای دشمن را به خاک سپرده و هوای و هوس آن‌ها را باطل کرده و مردانی نیرومند و دارای قدرت و اراده و با بازوانی قدرتمند جوامعی قوی و انسان‌هایی مومن و با صفا را دارا بوده است.  
 
وی اظهار داشت: مسیر راه برای جهاد همچنان باز است و اسلام به سوی پیروزی‌های بزرگ‌تر می‌رود و دشمنان ما در حال غروب و افول هستند و قدرت و تمدن اسلام در حال ظهور و شکل گیری است.
 
سردار سلامی گفت: این صحنه تقابل بین انقلاب اسلامی و جهان مستکبران است.
 
وی خاطر نشان کرد: شما پاسداران همواره با شادابی و نشاط انقلابی، عشق و ایمان همواره در صحنه حضور داشته باشید.
نظرات بینندگان