arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

مرکل: تداوم مذاکرات با مسکو ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صدراعظم آلمان گفت، به خاطر درس‌هایی که از جنگ‌های جهانی گرفته موضع محکمی علیه الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه دارد اما تداوم مذاکرات با مسکو ضروری است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مراسم افتتاحیه نمایشگاهی درباره جنگ جهانی اول به دانشجویان گفت: اصرار من برای پیوستن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به رهبران غربی در مراسم D – day، روز استقرار ارتش متفقین در ششم ژوئن سال 1944 در نرماندی فرانسه، برای اجتناب از اشتباهات گذشته است.

وی افزود: زمان‌هایی وجود دارد که شما تمایلی به مذاکره با هیچ‌کس ندارید. اما من در این مواقع خودم را مجبور به مذاکره می‌کنم و هر بار با دیدن دیدگاه دیگر طرفین متعجب می‌شوم.

مرکل ادامه داد: الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه یک اقدام غیر قابل قبول است چرا که این مساله نظم پس از جنگ اروپا را بر هم می‌زند. به همین دلیل است که وقتی مساله الحاق کریمه مربوط می‌شود من موضع سفت و سختی می‌گیرم.

صدراعظم آلمان گفت: تمامیت ارضی رکن اصلی نظام پس از جنگ ما در اروپا است. اگر شما با گفتن این مساله که این اقدام "حق من است" شروع کنید با فاجعه باور نکردنی مواجه خواهید شد و این اصلا عملی نیست.

پوتین قرار است در مراسم D-day، با مرکل، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیگر رهبران برای نخستین بار از زمان آغاز بحران اوکراین در فرانسه دیدار کند.

وی افزود: من به سختی تلاش می‌کنم تا مطمئن شوم تا پوتین به این مراسم بیاید، درس‌های گذشته حاکی از آن است که باید به جای مواجهه همکاری کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان