arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

آیت الله سبحانی: امنیت اخلاقی در قم جدی گرفته شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مرجع تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، افزود: معاندان نظام می کوشند تا با خدشه دار کردن امنیت اخلاقی این استان، روحانیت، انقلاب و نیروی انتظامی را بدنام کنند.

آیت الله سبحانی، موضوع امنیت را یکی از نعمت های بزرگ الهی برشمرد و با بیان اینکه امنیت به دو بخش امنیت در دنیا و امنیت در آخرت تقسیم می شود، اظهار داشت: امنیت، پاداش بزرگی است که خداوند به افراد با ایمان می دهد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه انسان نسبت به آخرت همان امنیت است، گفت: علت ترس انسان از مرگ، خبر نداشتن از آینده است و اگر انسان بداند که در آن دنیا امنیت کامل دارد، مرگ بر او گوارا می شود.

آیت الله سبحانی به امنیت دنیوی اشاره کرد و افزود: ایجاد امنیت در جامعه از وظایف نیروی انتظامی به شمار می آید به نحوی که آحاد جامعه در سایه آن احساس آرامش کرده و به فعالیت می پردازند؛ درغیر این صورت، بخش های مختلف جامعه اعم از اقتصاد، فرهنگ، اجتماعی و غیره با مشکلات عدیده ای مواجه می شود.

این مرجع تقلید گفت: پلیس شبانه روز برای ایجاد امنیت و ارتقای احساس آن در جامعه تلاش می کند، لذا نیروی انتظامی از جایگاه رفیعی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این دیدار تجدید دیدار با مراجع تقلید و بزرگان را موجب افزایش روحیه و معنویت فرماندهان، مسوولان و کارکنان نیروی انتظامی دانست و گفت:در حقیقت کار نیروی انتظامی سخت و طاقت فرساست، مسوولیت های این نیرو بخصوص در شهری مقدس مانند قم دیگر سخت تر و حساس تر و اهمیت آن بیشتر است.

سردار ˈکاظم مجتباییˈ افزود: نیروی انتظامی علاوه بر رسالت مسلمانان بودن و تعهدی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دارد، از نظر ذاتی هم وظیفه دارد که با انحرافات اخلاقی مقابله کند و از آن طرف تلاش کند که جامعه در مسیر واقعی خودش قرار بگیرد.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به پیشینه مشکلات اخلاقی آن سوی مرزها گفت: پیشینه مشکلات اخلاقی کشور در آن سوی مرزهاست، از سوی دیگر وسایل ارتباطی نوین نظیر اینترنت، ماهواره و فضای سایبری کمک می کند تا افکار مسلمانان به سمت مسیرهای انحرافی کشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تلاش می کند با دستیابی به دانش روز، مسائل و مشکلات موجود در جامعه را احصاء و با ابزار متناسب، علم و آگاهی و اقتضای شرایط آنها را مرتفع کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان