arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

دومين بيماري شايع دنيا را بشناسیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس انجمن ارتوپدي شاخه کرمان گفت: به دليل اينکه کرمان قطب ارتوپدي جنوب شرق محسوب مي‌شود از همين رو به عنوان ميزان کنگره سراسري ارتوپد انتخاب شده است.

علي پوراميري در حاشيه برگزاري کنگره سراسري ارتوپدي ستون فقرات و لگن در کرمان گفت: يکي از فعاليت‌هاي عمده انجمن ارتوپدي شاخه کرمان برگزاري سمينار و کنفرانس‌هاي علمي است که چهارمين کنگره کشوري و بين ‌المللي ارتوپدي يکي از برنامه‌هاي اين انجمن به شمار مي‌رود.
 
وي با اشاره به اينکه کرمان قطب ارتوپدي جنوب شرق کشور است، افزود: تعداد 120 نفر از اساتيد و متخصصان استان‌هاي همجوار کرمان، از جمله سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبي و يزد در اين کنگره شرکت کرده‌اند.
 
رئيس انجمن ارتوپدي شاخه کرمان بيان کرد: تعداد 16 مقاله در اين کنگره ارائه خواهد شد و در پايان کنگره نيز نتيجه و همچنين مقالات در قالب کتابچه و يا مجله علمي به چاپ خواهد رسيد.
 
پوراميري گفت: هرچه سن افراد بالاتر مي‌رود درگيري ستون فقرات نيز بيشتر مي‌شود که البته اين به معناي اين نيست که جوانان و نوجوانان از ابتلا به اين اختلالات در امان هستند. 80 درصد مردم جهان در طول عمر سابقه يک بار کمردرد را دارند از اين رو بعد از سرما خوردگي شايع‌ترين عارضه در دنيا کمردرد است.
رئيس انجمن ارتوپدي شاخه کرمان خاطرنشان کرد: هرچند که بيماري‌هاي ستون فقرات متعدد هستند، اما؛ موارد متعددي، از جمله شغل سخت در ابتلا به ديسک کمر تأثير گذارند.
 
در ادامه دبير کنگره سراسري ارتوپدي ستون فقرات و لگن گفت: کشيدن سيگار و مشکلات عصبي با ديسک کمر ارتباط دارد. افشين حشتمي گفت: در مواردي کشيدن سيگار و مشکلات عصبي و روانپزشکي نيز با ديسک کمر ارتباط دارد.
 
وي افزود : اين کنگره فوق‌تخصصي است که يک بخش آن شکستگي‌هاي لگن و بخش‌هاي ديگر مربوط به بيماري‌هاي ستون فقرات است. بحث اصلي کنگره ارتوپدي مربوط به بيماري‌هاي ستون فقرات است به گونه‌اي که شکستگي، رماتيسم و درمان‌هاي آن را شامل مي‌شود.
 
حشتمي به تعداد مقالات اين کنگره اشاره و بيان کرد: از تعداد مقالات ارسال شده به دبيرخانه کنگره تعداد 16 مورد تأييد قرار گرفته است که در هر بخش از اين کنگره پنج مقاله قرائت خواهد شد.

اين متخصص ارتوپدي و فلوشيپ جراحي ستون فقرات تصريح کرد: به طور کلي تغذيه در ابتلا به تمامي بيماري‌ها مؤثر است ضمن اينکه مشاغل سنگين نيز احتمال ابتلا به بيماري‌هاي ستون فقرات را افزايش مي‌دهند.

وي بیان کرد: حتي در مواردي کشيدن سيگار و مشکلات عصبي و روانپزشکي نيز با ديسک کمر ارتباط دارد.
 
کنگره سراسري ارتوپدي ستون فقرات و لگن با همکاري انجمن جراحان ارتوپدي ايران، انجمن جراحان ستون فقرات ايران، انجمن جراحان ارتوپدي ايران- شاخه کرمان و دانشگاه علوم پزشکي کرمان- معاونت تحقيقات و فناوري تا نهم ارديبهشت به ميزباني انجمن جراحان ارتوپدي شاخه کرمان در هتل جهانگردي کرمان در حال برگزاري است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان