arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

تحریف برای تقابل؛ برنده کیست؟

ایرنا / پرویز اسماعیلی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری چند روز پیش و در همایش بیمه سلامت همگانی این جملات را گفت: «نباید در زندگی مردم هر چند به خاطر دلسوزی، دخالت کنیم و به زور و با شلاق نمی شود مردم را به بهشت برد. پیامبرگرامی اسلام(ص) هم بشیر و هم نذیر بود و شلاق در دست نمی گرفت، ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم و آرامش را در کشور و جامعه حاکم کنیم.»

فردای آن روز یکی از روزنامه ها تیتر یک خود را چنین انتخاب کرد: «رئیس جمهوری طی سخنانی قابل تأمل در همایش بیمه سلامت همگانی: نمی توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد!»
 
ایراد این روزنامه از سخنان دکتر روحانی احتمالاً از دو جنبه است. یکی این که؛ چون در همایش بیمه سلامت همگانی چنین جمله ای را گفته اند، قابل تأمل بوده و صرفاً باید در جمعی مناسب این بحث، چنین می گفتند. دوم آن که؛ این روزنامه اصل جمله رئیس جمهوری را (که با علامت تعجب برجسته شده) قبول ندارد و معتقد است اتفاقاً باید مردم را با زور و شلاق به بهشت برد. بگذریم که این مقدمه و مؤخره متناقض است، اما:
 
یک. حضرت امام خمینی(ره) که این روزها بیشتر از هر زمان معطر به یاد ایشان است جمله معروف «امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را در جمع نانوایان (گویا قم) فرمودند. پس پیام است که مهم است.
 
دو. واقعاً باید مردم را با شلاق و زور به بهشت برد؟! نعوذ بالله اگر این طور است، جهنم برای چه آفریده شده و میزان و صراط برای چه خلق شده اند؟ «فَأَلْهَمَهَافُجُورَهَا وَ تَقْوَاهَا» (سوره مبارکه شمس آیه 8) و «لاإِکراهَ فِی الدّین» (سوره مبارکه بقره آیه 256) و «إِنَّاهَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّاشَاکِرًاوَإِمَّاکَفُورًا» (سوه مبارکه انسان آیه 3) چه حکمتی داراست و برای چه نازل شده است؟!
 
و نمونه بعدی؛
 
یک سایت خبری نیز تیتر اول صفحه خود را چنین انتخاب کرده است: «تناقض آشکار سخنان روحانی با مواضع امام راحل؛ امام خمینی(ره): ما باید گردن کلفت ها را با زنجیر بکشیم طرف بهشت و سعادت.» هدف این سایت این بوده تا تضاد دیدگاه کسی را با امام عزیز به مخاطب القا کند که از اول نهضت با امام بوده و همین لفظ شورانگیز «امام» نیز یادگار او بر آغاز نهضت است. اما آیا واقعاً این گونه است و امام عزیزی که کوخ نشینان را به کاخ نشینان نفروخت، مردم را گردن کلفت خطاب کرده است؟!
 
در متن سخنان حضرت امام که در همین سایت نیز منتشر شده، می خوانیم: «ما می‏خواهیم ارتش را از این مستشارهای امریکایی و آقابالاسرها نجات بدهیم، این گردن کلفت های ارتش راضی نمی شوند به این امر، می ‏خواهند زیربار باشند. این هم آن چیزی است که پیغمبر اکرم(ص) فرمود که با زنجیر ما اینها را داریم می ‏کشیم طرف بهشت، طرف سعادت. ما باید این گردن کلفت ها را با زنجیر بکشیم طرف سعادت.»
 
چنانچه مشاهده می فرمایید، فرمایش حضرت امام مربوط به هشتم بهمن 1357 و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و ایشان «گردن کلفت های ارتش» ستمشاهی را خطاب قرار می دهند و نه مردم را؟!
 
به راستی چرا برای یک مقصد سیاسی چنین تحریفی در کلام مقتدای همه ما صورت می گیرد؟ نفع نظام و انقلاب از این جریان سازی ها که آب را به جای لانه، به آسیاب دشمن می ریزد و اعتماد مردم را متزلزل می کند، چیست؟!
 
واقعاً آیا موشکافی و دقت این دوستان برای «ایجاد و القای تقابل فکری» بین رئیس جمهوری که یار امام(ره) و مورد تنفیذ و تأیید رهبر معظم انقلاب بوده و هست؛ برای رضای خدا صورت می گیرد و انقلابیگری است؟!
 
همین پریروز (سه شنبه) رهبر معظم انقلاب در بیانی جدید و متفاوت ضمن حمایت از دولت فرمودند: «امروز بحمدالله دولت آماده به کار، با احساس اعتزاز به اسلام و مسلمان بودن، احساس می کنند به خاطر ایمان به خدا دارای عزتند- که همین هم هست- مشغول کارند و تلاش می کنند.» و البته نیازی به بازگویی حمایت ها و ارشادات غیر علنی معظم له نیست. جریان خزنده ای که برای القای تقابل میان دولت و نظام و نیز رئیس جمهوری با امام و رهبر انقلاب ایجاد شده، قطعاً سناریویی است که قند را فقط در دل صهیونیست ها آب می کند و تلخی آن را به کام دلسوزان نظام و انقلاب می ریزد. حزب اللهی و انقلابی هرگز در زمین دشمن بازی نمی کند. 
نظرات بینندگان