arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

جلسه فرجی‌دانا و قالیباف برای ساماندهی دانشگاه تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران از برگزاری جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با شهردار تهران طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: این جلسه در ارتباط با ساماندهی زمین‌های اطراف دانشگاه تهران برگزار شد و آنها در حال پیگیری موضوع هستند تا با کمک دولت و شهرداری تهران مساله خریداری زمین‌های اطراف دانشگاه حل شود.

اسماعیل دوستی  با بیان اینکه دولت در سال 82 مصوبه‌ای داشته که محدوده‌ اطراف دانشگاه تهران حدفاصل بلوارکشاور در شمال، خیابان کارگر در غرب، خیابان وصال در شرق و خیابان انقلاب در جنوب این دانشگاه ساماندهی شود، گفت: پس از این مصوبه و در زمان مسئولیت آقای عارف به عنوان معاون اول رییس‌جمهور دو سال برای این طرح اعتبار خوبی در نظر گرفتند و پیگیری‌های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در دولت آقای احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور که آقای رهبر همزمان رییس دانشگاه تهران و رییس سازمان برنامه و بودجه بودند هیچ اقدامی در این زمینه انجام نگرفت.

این عضو کمیسون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه تاکنون تنها 30 درصد فضای اطراف دانشگاه تهران خریداری شده است، اظهار کرد: طی آن سالها از بانک جهانی نیز وام گرفته و در مصوبه موردنظر اشاره شد که هر وامی که توسط دانشگاه تهران به این منظور دریافت شود سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی موظف به پرداخت و ضمانت وام دریافت شده هستند.

دوستی با اشاره اینکه با خریداری زمین‌های اطراف دانشگاه تهران فضا باز شده و با ساخته شدن بخش‌های مختلف یک مبلمان شهری ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: از این طریق دانشگاه تهران به پارک لاله وصل شده و زیرگذری نیز در بلوار کشاورز احداث می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه تصمیمی در خصوص املاک خصوصی اطراف دانشگاه تهران اتخاذ شده است بیان کرد: تمام زمین‌های حد فاصل دانشگاه که در طرح ساماندهی قرار دارند باید خریداری شوند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان