arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

انصاری: دوران دعواها گذشته است /دولت مصمم است این کشور را به پیش ببرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و وارد حاشیه‌های بی حاصل شویم.

حجت‌الاسلام مجید انصاری که در مراسم درگذشت آیت‌الله زرندی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری سخن می گفت، با بیان این‌که «دولت مصمم است این کشور را به پیش ببرد» اظهار کرد: اولویت کاری دولت مهار تورم بود که بطور نسبی در این زمینه موفق بوده است. توسعه سلامت نیز از دیگر اولویت‌های دولت بود که گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شده، اگر چه در آغاز راهیم.

وی افزود: امسال اولویت قطعی دولت بعنوان محور برنامه ششم توسعه و محور اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، مساله ایجاد اشتغال و مبازره ریشه‌ای با فقر است و برای این منظور باید سرمایه‌های بزرگی از داخل و خارج جذب شود.

انصاری افزود: دولت در حال برداشتن موانع خارجی یکی بعد از دیگری است و تیم نیرومند دیپلماسی با هدایت مقام معظم رهبری مذاکرات هسته‌ای را به خوبی پیش می‌برد و تاکنون نیز در این زمینه پیروزی‌های خوبی داشته‌ایم و مطمئنا با درایت مقام معظم رهبری و مقاومت این تیم خواهیم توانست در مذاکرات هسته‌ای حق ملت ایران را گرفته و تحریم‌های ظالمانه را برداشته و مسیر سرمایه‌های مسدود را باز کنیم.

وی ادامه داد: سیاست خارجی دولت تعامل سازنده با تمام دنیاست و سیاست داخلی دولت هم تعامل با همه قوا، جناح‌ها، مردم و همه دستگاه‌هاست. دوران دعوای این خط و آن خط، این قوه و آن قوه و این رئیس و آن رئیس گذشته است. امروز دوران مهربانی، همدلی و همکاری است و نباید فرصت‌ها را از دست بدهیم و وارد حاشیه‌های بی حاصل شویم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به آمار بالای بیکاری استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: همه مسئولین و مردم استان به کمک استاندار که از مدیران لایق نظام است بیایند تا آهنگ رشد و توسعه استان سرعت بگیرد.

وی با بیان این‌که «آمار بالای بیکاری استان نگران کننده است» گفت: باید با تلاش و برنامه ریزی صحیح امید را بین مردم و خصوصا جوانان ایجاد کنیم.

انصاری در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این حدیث که «عالمان الهی وارثان پیامبرند»، مردمی بودن و دلسوز مردم بودن را از ویژگی‌های پیامبران برشمرد و افزود: در طول تاریخ تشیع عالمان بزرگی میراث‌دار پیامبران بوده‌اند که امام(ره) نیز از جمله این افراد است. امام(ره) عالمی جامع بود که همه ارث انبیاء را تجلی بخشید.

وی با تاکید بر لزوم شناساندن و بازشناسی امام(ره) برای جامعه و خصوصا نسل جوان، گفت: امام(ره) بدرستی فهمید که رسالت علما تنها بین خانه و مسجد خلاصه نمی‌شود و وظیفه‌شان تنها آموزش احکام شرعی نیست و لذا به مبارزه با حکومت ظلم و طاغوت پرداخت.

وی افزود: امام(ره) پیامبروار عمل کرد و با زبان مردم سخن گفت، زندان رفت، تبعید شد و فرزندش را به مسلخ شهادت فرستاد.

انصاری ادامه داد: در جریان انقلاب، یارانی امام(ره) را همراهی می‌کردند که اگر نبودند نهضت به پیش نمی‌رفت. افرادی همچون شهید بهشتی، شهید مطهری، شهدای محراب، آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.

وی تصریح کرد: آیت‌الله زرندی هم مسیر امام(ره) را انتخاب کرد. ایشان مصداق یک عالم عامل بود که عمرشان سراسر توفیق و نور بود. در پیروزی نهضت انقلاب نقش داشتند و پس از انقلاب نیز در کنار انقلاب و امام(ره) حرکت می‌کرد.

وی افزود: ایشان سال‌ها مانند برادری مهربان و پدری دلسوز کنار مردم کرمانشاه بود و در سال‌های جنگ تحمیلی زمانی که کرمانشاه زیر موشکباران بود یک روز اجازه نداد نمازجمعه تعطیل شود.

انصاری افزود: ایشان مظهر متانت و اعتدال و اخلاق بود و تا آخر عمر حامی امام(ره) و مقام معظم رهبری بود.

مراسم ختم آیت‌الله زرندی عصرپنج شنبه با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی و انبوه مردم در حوزه علمیه امام(ره) برگزار شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
0
1
همین موضوع هم باعث داواپسی شده.
نظرات بینندگان