arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
رئیس انجمن بهره‌وری

مدیر خوب در واژه "مشتی" خلاصه می‌شود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس انجمن بهره‌وری کشور داشتن روحیه جوانمردی را مهمترین عامل ایجاد قوام در یک سازمان و مجموعه دانست.
 حسین حاجیان شب گذشته 8 خرداد ماه در نشست تخصصی بهره‌وری و بهبود فضای کسب‌وکار که در هتل درویشی مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه نزدیک به 10 سال از عمر فعالیت انجمن بهره‌وری ایران می‌گذرد، اظهارکرد: هدف این انجمن افزایش بهره‌وری در کشور است.

وی با تاکید بر احترام به کارگر و داشتن روحیه جوانمردی افزود: منش مدیریتی مهم‌ترین عامل ایجاد قوام در یک سیستم است، در جنوب شهر تهران ما یک اصطلاحی با عنوان"مشتی" داشتیم که یک مدیر خوب در این واژه خلاصه می‌شود.

رئیس انجمن بهره‌وری ایران بینش را مهم‌ترین بحث در بهره‌وری دانست و خاطرنشان کرد: توسعه و کیفیت یک مجموعه تا حد 60 درصد به بخش مدیریت مربوط است.

کسی به فکر نیست که به جای تولید، قابلیت تولید را افزایش دهد
 عبدالنبی نادری مشاور ارشد انجمن بهره‌وری کشور، بهره وری را از بدیهیات دشوار دانست.

وی با اشاره به عواملی که سبب کم توجهی به بهره وری می شود، تصریح کرد:یکی از عوامل این است که افراد بهره‌وری در کار را وظیفه اصلی خود نمی‌دانند؛ کسی به فکر آن نیست که به جای تولید، قابلیت تولید را افزایش دهد.

مشاور ارشد انجمن بهره‌وری کشور ادامه داد: بهره‌وری مستلزم تفکر پیچیده است که علاوه بر راه‌حل فنی به راه‌حل سیاسی و تاکتیکی نیز نیاز دارد.

وی با بیان اینکه سنگاپور رتبه بالایی در میزان بهره‌وری دارد، گفت: در دهه 70 وضعیت ما از نظر بهره‌وری از سنگاپور بهتر بود اما متاسفانه اکنون در وضعیت خوبی از نظر بهره وری قرار نداریم و سنگاپور اکنون از ما پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه درآمد سرانه جدا از مسایل معنوی یکی از شاخص‌های توسعه در جوامع است، افزود: معمولا کشوری که درآمد سرانه بالایی دارد از میزان بهره‌وری قابل توجهی برخوردار است، میزان کیفیت سازه‌ها و بهره‌وری رابطه مستقیمی با هم دارند.

نادری افزود: به منظور افزایش درآمد سرانه باید تولید ناخالص داخلی را از طریق افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری رشد دهیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بهره وری ، مشتی ، سرانه ، شاخص
نظرات بینندگان