arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

امنیت مسابقات جام جهانی چگونه تامین می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نقل از روزنامه برزیلی ˈاو گلوبوˈ، ارتش برزیل امنیت جام جهانی را در طول برگزاری مسابقات تامین خواهد کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که پلیس این کشور به خوبی از عهده تامین امنیت تیم برنیامد و انتقادهایی را برانگیخت.

برپایه این گزارش، صفوف معلمان معترض در ریو دو ژانیرو در دو روز پیش ، بیش از حد به اتوبوس تیم ملی برزیل نزدیک شد و پلیس نتوانست کاری انجام دهد.

این گزارش افزود: تصاویر دو روز گذشته معلمانی که در حال فریاد زدن به بازیکنان تیم ملی بودند ، موجب نارضایتی و ناراحتی ˈدیلما روسفˈ رئیس جمهوری کشور شد. وی بلافاصله از ˈخوسه ادواردو کاردوسوˈ وزیر دادگستری و ˈخوسه کارلوس د ناریˈ مسوول هماهنگی عملیات دفاعی جام جهانی خواست که در ˈریو دو ژانیروˈ طرح امنیتی برای برگزاری مسابقات جام جهانی را بهبود بخشند .

این دو مقام پس از برگزاری جلسه ای با دیگر مسئولان امنیتی جام جهانی ، توافق کردند که ارتش کشور در 12 شهر میزبان و 15 ایالتی که اردو های آماده سازی تیم های ملی در آنها قرار دارند ، حضور داشته باشند.

نخستین طرح جدید امنیتی در شهر ˈویتوریاˈ جایی که تیم ملی استرالیا ساکن است و به زودی تیم ملی کامرون نیز به آن خواهد پیوست، آغاز شد.

در این شهر، 120 تن از نیروهای ارتش در نقاط استراتژیک مستقر شدند و 24 تن دیگر ، مسوولیت پیشگیری از حملات احتمالی تروریستی در فرودگاه و هتل های محل اسکان تیم ها را بر عهده گرفته ا ند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان