arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

روحانی: تلاش می کنیم سایر داروهای که امکان تولید دارند، دیگر از خارج وارد نشوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» امروز (جمعه) پس از راه اندازی خط تولید دی.پی.پروپین (محرک رشد) در جمع خبرنگاران افزود: امسال سال رونق اقتصادی و همچنین اقتصاد مقاومتی است و باید تلاش کنیم در زمینه هایی که توان علمی و تکنولوژی آن را داریم روی پای خودمان بایستیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه می توانیم با خود اتکایی از واردات دارو و محصولات خارجی بی نیاز شویم، افزود: داروی هورمون رشد تاکنون کاملا متکی به بیرون بوده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: حرکت بسیار خوبی در زمینه بیوتکنولوژی انجام شد، طراحی کل آزمایشگاه ها و بخش های مختلف آن به دست متخصصین داخلی خودمان انجام شده است.

روحانی ادامه داد: آزمایشگاهی که الان استفاده می شود کاملا طراحی داخلی بوده و ساخت آن نیز به دست متخصصان داخلی انجام شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: قبلا از آزمایشگاه های کشورهای صنعتی در این زمینه استفاده می شد اما امروز آن کشورها اعلام کرده اند که آزمایشگاه های ایرانی به همان کیفیت عمل می کنند.

رییس جمهوری با بیان اینکه این افتتاح در روز اول ماه شعبان است، اظهار داشت: در این ایام سرور و عبادت به ملت ایران اعلام می کنیم که در زمینه فناوری های نوین و مدرن دانشمندان و جوانان ما قدم های بسیار شایسته ای برداشته اند و روز به روز ما را خودکفا کرده اند.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی همین است که خودکفا باشیم و روی پای خودمان بایستیم، خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش ها، واردات بسیاری از داروهای وارداتی از اسفند ماه قطع شده است و تلاش می کنیم سایر داروهای که امکان تولید دارند، دیگر از خارج وارد نشوند.

رییس جمهوری ادامه داد: از همه عزیزانی که در زمینه تحقیقات دانش بنیان فعالیت می کنند سپاسگزاری می کنم و این بازدید خسته نباشید به همه عزیزانی بود که تلاش مستمرشان به ثمر نشسته است.

نخستین خط تولید هورمون رشد در کشور امروز (جمعه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری در شرکت دارو پخش راه اندازی شد و جمهوری اسلامی ایران به جمع چهار کشور دارنده این دانش پیوست.

«ناصر نقدی» مدیرعامل شرکت داروپخش گفت: راه اندازی این خط تولید باعث می شود سالانه 800 میلیارد تومان صرفه جویی شود.

وی با بیان اینکه هورمون رشد برای کودکانی که رشد کافی ندارند، بدنسازان و افراد کهنسال مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: هزینه تمام شده این خط تولید پنج میلیارد تومان بصورت ریالی و 500 هزار دلار به صورت ارزی است.

رییس جمهوری از بخش های مختلف تولید هورمون رشد و سایت فرآورده های تزریقی که در اردیبهشت ماه سال 1391 با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به بهره برداری رسیده بود، بازدید کرد.

رییس جمهوری را در این بازدید سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدرضا نعمت وزیر صنعت، معدن و تجارت و حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری همراهی می کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
0
1
جتاب رییس جمهور لطفا کاری کتید که کیفیت داروهای ایرانی هم بره بالا
نظرات بینندگان