arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۲۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳

توضیحات ترکان درباره اجاره اموال در دولت قبل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تعدادی خودرو و ساختمان دولتی با قیمت نازل به موسسه "خانه ایرانیان خارج از کشور" با مدیریت حمید بقایی اجاره داده شده است.

به گزارش جمهوریت؛ دولت قبل موسسه ای با عنوان "موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور" با تشابه اسمی با "شورای عالی ایرانیان خارج از کشور "تاسیس و بعد با استفاده از این تشابه اسمی اقداماتی -اعم از اجاره ساختمان ها با قیمت بسیار نازل و در اختیار گرفتن تعدادی از خودروهای ریاست جمهوری در مناطق آزاد- را انجام داده اند.

هنوز دولت احمدی نژاد به پایان نرسیده بود و مردان دولت قبل ، روزهای وداع خود با پاستور را می گذراند که خبر برداشت 16 هزار میلیاردی از خزانه شنیده شد. با پیگیری دولت جدید و ماموریت ویژه حسن روحانی به اکبر ترکان، مشاور ارشد وی ، پول به خزانه عودت داده شد. در آن زمان حمید بقایی، معاون امور اجرایی محمود احمدی نژاد تاکید کرد که :"ما پول را به خزانه برگرداندیم اما آقای ترکان فکر نکند کمیسر پلیس است!!!" ، اما این پایان کار نبود.

 روزهای اندکی گذشته بود که خبر از اجاره ساختمان های مرغوب مناطق آزاد به نزدیکان احمدی نژاد به خصوص حمید بقایی با قیمت های بسیار نازل به مدت طولانی پیچید. باز هم اکبر ترکان مورد را به صورت قانونی پیگیری کرد. وی در گفت و گو با جمهوریت تاکید می کند که خودروهایی متعلق به ریاست جمهوری در مناطق آزاد نیز نزد نزدیکان رییس جمهور سابق باقی مانده که باز پس گیری آن ها نیز در پرونده شکایت دولت یازدهم در حال پیگیری است.

اکبر ترکان، مشاور ارشد حسن روحانی در این خصوص در  گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی جمهوریت گفت: برای آنچه مربوط به مناطق آزاد بوده است، پرونده قضایی تشکیل شده و مسئله تصرف ساختمان ها که به غلط صورت گرفته نیز در دادگاه در حال پیگیری  است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه این مطلب افزود: موسسه ای در دولت قبل به نام موسسه "خانه ایرانیان خارج از کشور" درست شده است که طبق اسنادی که وزارت کشور در پی استعلام ما  در اختیار دولت قرار داده است، این موسسه تحت نظارت حمید بقایی بوده  و از نظر قانونی مسئولیت این موسسه با آقای بقایی است.

ترکان هم چنین تصریح کرد: ایشان به عنوان رییس موسسه فعالیت می کرده در زمانی که معاون اجرایی محمود احمدی نژاد و دبیر مناطق آزاد نیز بوده است.

مشاور ارشد رییس جمهور با بیان این که بقایی به عنوان دبیر مناطق آزاد این ساختمان ها را به موسسه تحت مدیریت خود یعنی خانه ایرانیان خارج از کشور اجاره داده است ، گفت: به بیان دیگر در ساختمان هایی که در این خصوص اجاره داده شده است خود بقایی هم موجر بوده است هم مستاجر.

وی در این خصوص ادامه داد: ساختمان های مناطق آزاد را به نرخ های بسیار بسیار نازلی به موسسه خود یعنی موسسه "خانه ایرانیان خارج از کشور" اجاره داده است.

ترکان در پاسخ به این سوال که گویا در تهران نیز تعدادی ساختمان به همین منوال اجاره داده شده است سه عدد از این ساختمان ها متعلق به دولت است که در این پرونده در حال پیگیری است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی در پاسخ به سوالی دیگری در خصوص 26 خودروی مربوط به نهاد ریاست جمهوری که هنوز در اختیار نزدیکان دولت قبل است و عودت داده نشده گفت: 16 خودروی  ریاست جمهوری مربوط به مناطق آزاد نیز بوده است که این خودروها  نیز به خانه ایرانیان داده شده است.

مشاور ارشد حسن روحانی در خاتمه تاکید کرد: شورایی دولتی وجود دارد به نام "شورای عالی ایرانیان خارج از کشور " و دولت قبل  نیز موسسه ای با عنوان "موسسه خانه ایرانیان خارج از کشور"   را با تشابه اسمی به این شورا درست کرده اند و بعد با استفاده از این تشابه اسمی اقداماتی که مد نظر داشته اند -اعم از اجاره غیر قانونی ساختمان ها و در اختیار گرفتن تعدادی از خودروهای ریاست جمهوری در مناطق آزاد- را انجام داده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
1
55
قابل توجه قوه قضاییه و دادستان کل کشور و دادستان تهران!!
پاسخ ها
صادقی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
دلواپسان را فراموش نمودید !
نظرات بینندگان