arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

گزارش‌ اشپيگل از دفاع‌موثر در تيم‌ملي ايران

اشپيگل آنلاين در آستانه آغاز جام‌جهاني بيستم به بررسي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت و نوشت: دو بازيکن از تيم‌هاي سقوط کرده اميدهاي اين تيم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اشپيگل آنلاين در آستانه آغاز جام‌جهاني بيستم به بررسي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت و نوشت: دو بازيکن از تيم‌هاي سقوط کرده اميدهاي اين تيم هستند.
 

  پايگاه اينترنتي اشپيگل در فاصله کمتر از 12 روز مانده تا آغاز جام‌جهاني بيستم فوتبال در برزيل به بررسي تيم ملي ايران پرداخت. در اين گزارش آمده است: «تيم ايران بازيکنان نامداري ندارد ولي اميدوار است به دور يک هشتم نهايي برسد. دانيل داوري از تيم سقوط کننده براونشوايگ دروازه‌بان اين تيم است و اشکان دژآگه هم بايد براي تيم ملي گلزني کند.»

در ادامه اين گزارش آمده است: «تيم ملي ايران به عنوان تيمي کم‌شانس به جام‌جهاني فوتبال مي‌رود. تيم کارلوس کي‌روش پرتغالي در رقابت‌هاي انتخابي در قاره آسيا اگرچه پيش از کره جنوبي مدعي راهي جام جهاني شد اما بخت اندکي براي رسيدن به دور يک هشتم نهايي دارد. توجه ويژه کي‌روش به دفاع موثر دوخته شده است. ايران در 8 رقابت خود در بازي‌هاي انتخابي تنها 2 گل دريافت کرد. سردار آزمون مهاجم 18 ساله ايران از باشگاه دسته اولي روبين‌کازان روسيه به عنوان استعداد قرن اين تيم شناخته مي‌شود. با اين همه تيم ملي آرژانتين با حضور ليونل مسي و همچنين بوسني و هرزگوين در گروه F رقابت‌هاي جام جهاني به نظر بيش از اندازه قدرتمند مي‌رسند.»

اشپيگل درباره ستارگان ايران هم مي‌نويسد: «اشکان دژآگه، بازيکن سابق بوندسليگا که همراه با فليکس ماگات و فولام راهي ليگ دسته اول انگليس شدند، يکي از بزرگ‌ترين نام‌ها در ترکيب تيم ملي ايران است. ناظران بوندسليگا همچنين دانيل داوري دروازه‌بان براونشوايگ را هم زير نظر دارند. رضا قوچان‌نژاد از باشگاه دسته دومي چارلتون آتلتيک مهاجم برجسته ايران است که در رقابت‌هاي انتخابي موفق شد 8 بار براي تيم ملي گلزني کند.

او سابقه عضويت در تيم ملي جوانان هلند را در کارنامه دارد؛ جايي که فوتبالش را از آنجا آغاز کرد.»

اين پايگاه اينترنتي با اشاره به کارلوس کي‌روش سرمربي پرتغالي تيم ملي مي‌نويسد: «کي‌روش در عرصه باشگاهي بسيار موفق بوده است. مربي‌گري در رئال‌مادريد و همچنين دستياري فرگوسن در منچستريونايتد از آن جمله‌اند. او در عرصه بين‌المللي هم با آفريقاي جنوبي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني 2002 را با موفقيت پشت سر گذاشت. هرچند پيش از شروع آن رقابت‌ها به دليل تنش با مديران ورزشي از سمت خود کناره‌گيري کرد. کي‌روش در سال 2010 پرتغال را به جام جهاني رساند. او به دليل اهانت به ماموران کنترل دوپينگ براي 6 ماه از سوي کميته ملي مبارزه با دوپينگ پرتغال محروم شد و درست از همين رو از سوي فدراسيون فوتبال پرتغال نيز از سمتش کنار گذاشته شد. کي‌روش پس از راهيابي ايران به جام‌جهاني نخستين مربي پرتغالي است که دو جام جهاني پياپي را تجربه مي‌کند.»

اشپيگل با اشاره به رقيبان تيم ملي نوشت: «ايران اگرچه در گروهي متعادل حضور دارد – صرف نظر از آرژانتين – با اين حال رسيدن به دور يک هشتم نهايي برايش دشوار به نظر مي‌رسد. ايراني‌ها در بازي نخستين خود بايد 16 ژوئن به ديدار نيجريه بروند. در ادامه نوبت به آرژانتين مي‌رسد و سپس بوسني و هرزگوين آخرين بازي دور گروهي ايران را تشکيل مي‌دهد.»

اشپيگل در پايان گزارش خود از تيم ملي به تاريخچه حضور ايران در جام‌جهاني اشاره کرده و نوشت: «ايران براي چهارمين بار حضور در جام‌جهاني را تجربه مي‌کند. اين تيم در تمام سه دوره حضور خود در اين رقابت‌ها در همان دور گروهي به کار خود پايان داده و تنها 5 امتياز اندوخته اين تيم از سه جام جهاني گذشته‌اش بوده است.

ايران تا کنون يک بار با تيم ملي آلمان در جام‌جهاني روبه‌رو شده است که به سال 1998 و جام‌جهاني فرانسه بازمي‌گردد. اوليور بيرهوف، مدير کنوني تيم ملي آلمان و يورگن کلينزمن، سرمربي حال حاضر تيم ملي آمريکا زننده گل‌هاي ژرمن‌ها در پيروزي 2 بر صفر برابر ايران بودند؛ مسابقه‌اي که در شهر مون‌پليه برگزار شد.»
نظرات بینندگان