arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳

یک خبرنگار امریکایی در استانبول بازداشت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 خبرنگار شبکه خبری ˈسی.ان.انˈ آمریکا روز شنبه هنگام گزارش زنده تظاهرات ضددولتی سالروز تظاهرات پارک گزی میدان تقسیم در استانبول توسط پلیس ترکیه بازداشت شد.
 

به گزارش ایرنا، ˈوان واتسونˈ خبرنگار و گزارشگر ˈسی. ان. انˈ به مدت یک ساعت در مرکز پلیس استانبول بازداشت بود اما پس از آن، آزاد شد.

به دنبال انتشار گسترده این خبر در رسانه های ترکیه، پلیس استانبول با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد خبرنگار سی ان ان به علت همراه نداشتن گذرنامه دستگیر شده بود و پس از تشخیص هویت آزاد شد.

گزارش های زنده، طولانی و مغرضانه این شبکه امریکایی از تظاهرات پارک گزی استانبول در سال گذشته بارها با واکنش تند دولت آنکارا مواجه شده است.

دولت رجب طیب اردوغان اعتقاد دارد تظاهرات پارک گزی بخشی از دسیسه دشمنان خارجی ترکیه است و هدف به راه انداختن نوعی انقلاب رنگی در این کشور همانند برخی کشورهای منطقه و شرق اروپا را دنبال می کند.

در همین راستا، حدود 25 هزار پلیس امروز در سطح استانبول با 50 دستگاه خودروی ضد شورش (ماشین های آب پاش ) در میدان تقسیم و پارک گزی و حومه آن تدابیر گسترده امنیتی را به اجرا گذاشته بودند تا در سالروز تظاهرات پارک گزی، مانع از تکرار حوادث سال گذشته شوند.

در این میان، اردوغان نخست وزیر ترکیه امروز در استانبول گفت: به هیچ وجه اجازه تظاهرات غیرقانونی به افراد داده نخواهد شد و به نیروهای امنیتی دستور داده شده است برخورد لازم را با افراط گرایان انجام دهند.
نظرات بینندگان