arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
السیاسه:

کشورهای منطقه چشم‌انتظار سفر امیر کویت به تهران

روزنامه السیاسه نوشت: کشورهای منطقه منتظر سفر قریب‌الوقوع امیر کویت به تهران هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه السیاسه نوشت: کشورهای منطقه منتظر سفر قریب‌الوقوع امیر کویت به تهران هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل «انتخاب»، روزنامه السیاسه چاپ کویت در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم"بسّام القصاص" نوشت: کشورهای منطقه منتظر سفر هفته آینده شیخ صباح الاحمد امیر کویت به تهران هستند زیرا این سفر را فرصتی برای گسترش روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران می‌دانند. ظرف چند ساعت و چند روز گذشته مواضع و سیگنال های زیادی نمایان شده است که نشان می دهد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایران به این سفر امید زیادی بسته‌اند.

"خالد الجارالله" معاون وزارت خارجه کویت در پاسخ به پرسشی درباره اظهار نظر نسبت داده شده به او مبنی بر آمادگی کویت برای میانجی گری بین ایران و عربستان طی سفر امیر کویت به تهران و نیز در این باره که امیر کویت در این سفر حامل پیام هایی مشخص است یا خیر، گفت: این اظهارات درست نیست و کویت هیچ گونه میانجی گری نخواهد کرد و ما حامل یا بازگو کننده هیچ گونه پیامی برای ایران یا عربستان نیستیم.

وی افزود: کویت از گشایش به وجود آمده در روابط کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران از زمان به قدرت رسیدن حسن روحانی رئیس جمهور ایران و درخواست این کشور برای (اتخاذ) رویکردهای مثبت آگاه و با آن همسو است اما در این خصوص میانجی گری نکرده است.

السیاسه با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و حسین امیر عبداللهیان معاون امور عربی-آفریقایی وی درباره سفر امیر کویت به تهران نوشت هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق سفر هفته آینده امیر کویت را مهم دانست و گفت کشورهای منطقه به این سفر امید زیادی بسته اند. وی افزود:‌ همه منتظر سفر امیر و مقامات کویت به تهران هستند زیرا این سفر اهمیت زیادی دارد.

در این میان، تحلیلگران بر این باورند که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس منتظر اقداماتی ملموس از سوی ایران هستند تا بر این مطلب صحه بگذارد که این کشور برای تغییر سیاست هایش در منطقه آماده است.

"ریاض قهوه‌چی" مدیر اجرایی بخش تحلیل های نظامی مؤسسه خاور نزدیک و خلیج فارس این سفر را مهم و فرصتی مناسب برای اثبات حسن نیت ایران در زمینه گسترش روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس و آغاز مرحله ای جدید از روابط با این کشورها توصیف کرد.

"انور عشقی" رئیس مرکز مطالعات راهبردی خاور میانه در جده گفت: ایران در تلاش هایش برای بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس جدی به نظر می‌رسد.

عشقی که اوایل ماه جاری میلادی به ایران سفر و با برخی از شخصیت های ایران دیدار و گفت و گو کرد، افزود احتمال نزدیک شدن روابط وجود دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
16
42
اهلا و سهلا مرحبا بکم
hosein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
18
افرین به ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
0
20
ما به ایران افتخار می کنیم
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
1
16
اميدوارم ويزاي ايراني حداقل براي كويت باز بشه ...
نظرات بینندگان