arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

نظر آلمان و امارات نسبت به روند مذاکرات ایران و 1+5

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آلمان و امارات متحده عربی ابراز امیدواری کردند که ایران و گروه 1+5 در مدت زمان باقی مانده از فرصت شش ماه توافق اولیه این کشورها بتوانند به یک راه‌حل دیپلماتیک و جامع در خصوص برنامه هسته ای ایران دست پیدا کنند.

 فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان و شیخ عبدالله بن زاد آل نهیان وزیر خارجه امارات در یک کنفرانس خبری در ابوظبی ابراز امیدواری کردند که ایران و گروه 1+5 تا پایان ضرب‌العجل 20 ژوئیه به یک توافق جامع دست یابند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر خارجه آلمان اظهار کرد: صرف نظر از وضعیت عمومی که همکار‌های میان آمریکا و روسیه را در حال حاضر سخت کرده است روند مذاکرات بر سر مسئله هسته‌ای ایران دلگرم‌کننده است.

همچنین وزیر خارجه امارات نیز در این باره گفت: آنها در هفته های اخیر بسیار دلگرم‌کننده عمل کرده اند تا جایی که ما شانس دستیابی به یک توافق را می‌بینیم.

کشورهای عربی حاشیه خلیج (‌فارس) همواره در مورد برنامه هسته‌ای ایران با احتیاط رفتار کرده‌اند اما به طور رسمی از ادامه مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 که قرار است تا 20 ژوئیه به یک توافق نهایی برسد استقبال کردند.

ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال گذشته به یک توافق اولیه دست یافتند که براساس آن ایران در ازای کاهش بخشی از تحریم‌های اقتصادی غرب برخی فعالیت‌های حساس هسته ای‌اش را به حالت تعلیق در آورده است.

دور بعدی این مذاکرات قرار است در روزهای 16 تا 20 ژوئن در وین پایتخت اتریش برگزار شود.

گفته می‌شود دور اخیر این مذاکرات بدون دستیابی به پیشرفتی ملموس پایان یافت.

اشتاین مایر در ادامه گفت: این مسئله که این مذاکرات بتواند تا پایان چارچوب زمانی تعیین شده به نتیجه برسد اکنون قابل تایید نیست با این حال نشانه‌ها حاکی از آن است که هیچ‌کس نمی‌خواهد فراتر از این زمان عمل کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان