arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

کرونا 50 شتر را تلف کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر ˈحسین رشیدیˈ در رابطه با علت تلف شدن 50 شتر در جنوب استان اظهار کرد: به علت تغییرات آب و هوایی و روئیدن علوفه تازه و در نتیجه تغییر خوراک دام ها، این شترها تلف شده اند..

وی ادامه داد: در نتیجه این تغییر خوراک دام ها بیماری گوارشی آنتروتوکسمی بوجود می آید که موجب مرگ حیوانات می شود ضمن اینکه این بیماری بین انسان و دام مشترک نیست.

رشیدی تصریح کرد: در حال حاضر باتوجه به اینکه در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیماری تنفسی کرونا شایع شده است، فعلاً بنابر احتیاط نقل و انتقال شتر در کشور ممنوع است چرا که شترها از لحاظ اپیدمیولوژی ممکن است در انتقال این بیماری نقش داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: هرچند که بر اساس آزمایش های انجام شده تاکنون در کشور موردی مبنی بر آلوده بودن شتری به ویروس مِرس گزارش نشده، اما دستور اکیدی در رابطه با کنترل خاص بیماری های شتر داده شده است.

در جنوب استان نیز از شترها نمونه گیری به عمل آمده است به ویژه شترهایی که از مناطق مرزی ایران مانند استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شده اند، اما خوشبختانه تا به حال هیچ موردی از سندروم تنفسی کرونا گزارش نشده است.

وی یادآور شد: همچنین هم اکنون مجوز ورود و جابه جایی شتر در کشور داده نمی شود تا تمامی اقدامات پیشگرانه از ابتلا و یا انتقال ویروس مرس به خوبی انجام شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان