arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

دفاع روزنامه رسالت از سیاست تولیدبنزین پتروشیمی در دولت احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه رسالت نوشت:
* عدم تولید روزانه 10 میلیون لیتر بنزین پتروشیمی‌ها معنایی جز واردات روزانه 10میلیون لیتر بنزین از خارج از کشور ندارد. و مفهوم این واردات یعنی خروج سالانه بیش از 5میلیارد دلار ارز از کشور. آیا سیاسیون ما از درک و فهم این دو کلمه حرف حساب عاجزند؟

*آقای مسجدجامعی و خانم ابتکار کدام آزمایش علمی و براساس کدام تخصص و چه کاره مملکت در حوزه نفت و گاز هستند که بی‌سند و مدرک در مورد آلودگی بنزینی که هرگز در تهران توزیع نشده تا آلودگی تهران ناشی از آن باشد، اظهارنظر می‌کنند؟

*اظهارات خلاف واقع و فاقد اسناد مثبته آقای مسجدجامعی و خانم ابتکار وصف مجرمانه نشر اکاذیب را دارد. و اقدام آقای زنگنه در واردات بنزین تخلف عدم رعایت قانون استفاده از حداکثر توان فنی مهندسی کشور را با وصف مجرمانه اتلاف بیت‌المال و تضییع حقوق دولت ناشی از خروج سالانه حدود 5 میلیارد دلار ارز از کشور از طریق معاوضه یا تهاتر نفت خام و فرآورده با بنزین دارد که مصداقی از تخلف یا وصف مجرمانه منطبق با بند هـ  از ماده 23 قانون دیوان محاسبات کشور می‌بایستی پیگیری گردد.

*خودکفایی بنزین و حتی صادرات آن از نکات مثبت کارنامه دولت احمدی‌نژاد است و هیچ کس نمی‌تواند این دستاوردها را نفی کند و با بغض خود نسبت به خرده‌حساب‌های سیاسی با وی، دستاوردهای مثبت را به منفی تبدیل کند و با تمسک به برخی اقدامات غیرقابل دفاع عملکرد احمدی‌نژاد در حوزه سیاسی، اقدامات مثبت وی را ملکوک یا مصادره به مطلوب نماید.
نظرات بینندگان