arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

جزئیات دیدار لاریجانی با رئیس مجلس نمایندگان بولیوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس دوستان سوریه در تهران تاکید مجدد بر لزوم اتخاذ راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و سراسری در این کشور است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) با مارسلو الیو چاوز رئیس مجلس نمایندگان بولیوی که به منظور شرکت در اجلاس دوم دوستان سوریه در تهران به سر می برد دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره روابط خوب و دوستانه بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بولیوی گفت:اراده مقامات بلند پایه سیاسی دو کشور معطوف به گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی،پارلمانی،اقتصادی و تجاری است.

وی در ادامه با تقدیر از مواضع مستقل و ضد استکباری‌ بولیوی در محافل و مجامع بین المللی گفت:شجاعت کشور های آمریکایی لاتین از جمله بولیوی در مقابله با سیاست های ضد استکباری در سطوح منطقه ای و بین المللی ستودنی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حمایت مجلس از هرگونه توسعه مناسبات فی مابین دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی برای تعمیق روابط پایدار بین دو کشور که مشی ضد استکباری و ظلم ستیز دارند اهتمام قائل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزبانی مجلس شورای اسلامی از اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی کشور های دولت سوریه در تهران گفت: برگزاری این اجلاس در این مقطع حساس برای سوریه با حضور روسای مجالس و کمیسیون های سیاست خارجی بیش از 30 کشور دوست سوریه تاکید مجدد بر لزوم اتخاذ راه حل سیاسی و برگزاری انتخابات آزاد و سراسری در این کشور است.

در ادامه این دیدار مارسلو الیو چاوز با تقدیر از اقدام مناسب مجلس شورای اسلامی در برگزاری این اجلاس با حضور دوستان سوریه در تهران گفت:استقبال شایسته کشور های عدالت خواه و حق طلب طرفدار سوریه در تهران نشانگر استحکام و درستی مواضع رهبران سیاسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با سوریه از ابتدا تا کنون است.

وی تاکید کرد:بولیوی همچون جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای مستقل و آزاد اندیش جهان معتقد است که بحران سوریه تنها از طریق راه حل سیاسی و دیپلماتیک و برگزاری انتخابات با رای همه مردم قابل حل است.

رئیس مجلس بولیوی افزود: آمریکا با اتخاذ سیاست های اشتباه در منطقه خاورمیانه از جمله در افغانستان،عراق،سوریه و مداخله در امور داخلی این کشور ها متهم به نقض فاحش حقوق بشر است.

وی در پایان خواستار استفاده از همه ظرفیت ها ی موجود بالقوه موجود برای توسعه هر چه بیشتر روابط همکاری های بین دو کشور در عرصه های مختلف بین المللی شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان