arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

محسن رضایی: اگر در عرصه اقتصادی با شکست روبرو شویم امنیت کشور نیز خدشه دار خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محسن رضایی شامگاه یکشنبه در مراسم جشن اعیاد شعبانیه در قم طی سخنانی اظهار داشت: با اشاره به عبور نظام جمهوری اسلامی از فراز و نشیب‌های مختلف در طول سالهای بعد از انقلاب، ابراز داشت: در برخی از مسائل حرکتمان آنگونه که باید باشد نبوده و حرکت کندی داشته‌ایم که اقتصاد از جمله آنها است.

وی با اشاره به ارتباط بین اقتصاد و امنیت کشور افزود: اقتصاد با امنیت در ارتباط است، چرا که اگر در عرصه اقتصادی با شکست روبرو شویم امنیت کشور نیز خدشه دار خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: شکست در عرصه اقتصادی مانع از آن خواهد شد که در عرصه‌های جهانی و موضوعاتی که در دنیا به دنبال آن هستیم به موفقیت دست یابیم و باید دانست در صورت شکوفایی اقتصادی موفقیت در عرصه‌های دیگر نیز امکان پذیر خواهد بود.

باید در شرایط اقتصادی کشور تحولی رخ دهد

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مباحث مهم کشور، مسئله اقتصاد است، افزود: فرهنگ و اقتصاد با یکدیگر در ارتباط بوده و امروز باید در شرایط اقتصادی کشور تحولی رخ دهد و قدم‌های رو به جلویی برداریم.

رضایی ابراز داشت: آنچه که در زمینه سیاست‌های اقتصادی، مورد نیاز کشور است از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده اما باید توجه داشت که اگر سیاست باشد ولی مدیریت نباشد نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: سیاست‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌شود با مشورت و کارشناسی کارشناسان کشور تدوین می‌شود که در صورت اجرای درست این سیاست‌ها شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف کشور خواهیم بود.

قم هیچ نقشه اقتصادی ندارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه در کشور ما متاسفانه کسانی که می‌خواهند در عرصه کارآفرینی ورود پیدا کنند به درستی راهنمایی نمی‌شوند و بیشتر بر اساس تجربه خود در این زمینه کار می‌کنند، ابراز داشت: در کشورهای مختلف شرایط به گونه‌ای دیگر است و در واقع مسیر حرکت کارآفرینان مشخص است و امروز شاهدیم کارآفرینان ایرانی به طور معجزه وار در حال ادامه فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه قم هیچ نقشه اقتصادی ندارد، افزود: به دلیل عدم وجود نقشه اقتصادی مجموع فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد هم افزایی چندانی ندارد و گاهی یک از فعالیت صورت گرفته، فعالیت سایر بخش‌ها را تضعیف می‌کند.

رضایی با بیان اینکه در طرح اقتصادی سند توسعه استان قم سرمایه گذاران می‌دانند که در قم باید به سمت چه کارهایی بروند، افزود: طرح اقتصادی سند توسعه استان قم با موافقت استاندار و همفکری مشاورانی که از سوی ما معرفی شدند مدتی است که در حال انجام کار کارشناسی است.

کار کردن بر روی مزیت‌های قم چهره این استان را تغییر می‌دهد

وی با اشاره به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان قم در بخش‌های مختلف اظهار داشت: اگر بر روی مزیت‌هایی که در استان قم وجود دارد کار شود شاهد تغییر و تحول در چهره شهر قم خواهیم بود و برخی از معضلات اجتماعی هم از این شهر رخت خواهد بست و از بین می‌رود.

قم باید الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قم را پایلوت مناسبی برای پیگیری مباحث اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: قم باید به عنوان الگویی برای اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شود و این استان این پتانسیل را دارد که در طی مدت 5 سال بتواند در زمینه اقتصاد به جایگاه مطلوبی برسد.

وی اضافه کرد: استان قم نباید راه برخی از استانهای دیگر را همانند اصفهان را برود چرا که اصفهان امروز فولادسازی دارد اما سالانه 50 میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کند که این امو موجب خشک شدن زاینده رود شده است.

رضایی در ادامه با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه این امر را یکی دیگر از مثال‌های عملکرد بد در زمینه‌های اقتصادی دانست و ابراز داشت: در اطراف این دریاچه چاه‌های متعددی حفر کردند و هر چند که کشاورزی دو برابر شده اما دریاچه ارومیه رو به خشکی است که صدمات اقتصادی بدی را به دنبال خواهد داشت.

منبع: مهر
نظرات بینندگان